فوتبال: اینتر با شروع سریع، کنترل دربی نیمه نهایی را به دست گرفت

اینترمیلان دو گل زودهنگام به ثمر رساند تا پیروزی چشمگیر 2-0 مقابل آث میلان را در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز چهارشنبه به دست آورد و همچنان در مسیر خود باقی بماند تا اولین تیم ایتالیایی باشد که این جام را از سال 2010 به دست آورده است.

اینتر بعد از دقیقه 8 و 11 به گل رسید و ادین ژکو در یک والی از فاصله نزدیک پیش از اینکه هنریخ مخیتاریان برتری را از روی ارسال فدریکو دیمارکو دو برابر کرد تا رقبای شهر خود را در سن سیرو متحیر کند.

میلان شوکه شده بود و اگرچه در نیمه دوم پیشرفت کرد، اما به ندرت تهدید به بازگشت کرد و برای ماندن در مسیر برای کسب هشتمین جام اروپایی خود با کار دشواری روبرو شد.

مخیتاریان بازیکن این دیدار به پرایم ویدئو گفت: از همان دقیقه اول ما میل زیادی برای پیروزی داشتیم. “اما هنوز تمام نشده است. نبرد بزرگی در انتظار ماست.”

ژکو مهاجم بوسنیایی 37 ساله پس از رایان گیگز از منچستریونایتد به دومین بازیکن مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. او در برد 6-0 اینتر در ورونا در این ماه دو گل زد تا به خشکسالی گل تقریباً 4 ماهه پایان دهد.

ژکو گفت: “گاهی اوقات شما در این لحظه سخت قرار می گیرید که توپ نمی خواهد وارد شود. صبر و کار همیشه نتیجه می دهد. من آرام بودم چون می دانستم گل ها مثل همیشه خواهند آمد.”

قهرمان سه دوره اروپا اینتر شروع سریعی داشت که هاکان چالهان اوغلو یک کرنر به ژکو زد و مهاجم کهنه کار بوسنیایی با مهارت توپ را به گوشه بالا سمت راست شلیک کرد. اینتر که پس از چهار پیروزی متوالی در سری آ با روحیه بالا وارد بازی شد، پس از اینکه دیمارکو با پاسی درخشان به او سرویس داد و بازیکن ارمنی از فاصله نزدیک وارد محوطه جریمه میلان شد، برتری خود را از طریق مخیتاریان دو برابر کرد.

شوت قدرتمند
چالهان اوغلو نزدیک بود تا گل سوم را اضافه کند که شوت از راه دور قدرتمند او به درون تیرک دروازه برخورد کرد و مایک میگنان، دروازه بان میلان، مخیتاریان آن را رد کرد.

میلان بدون مهاجم مصدوم رافائل لئو، حیرت زده شد و زمانی که لائوتارو مارتینز درست بعد از نیم ساعت در محوطه جریمه به زمین رفت، اوضاع برای میزبان بدتر می شد.

داور به نقطه پنالتی اشاره کرد اما تصمیم او پس از بررسی VAR لغو شد.

میلان بعد از این فاصله، قصد هجومی بیشتری از خود نشان داد اما با ضربه های براهیم دیاز و جونیور مسیاس که هدف را از دست داد و ساندرو تونالی به تیرک دروازه برخورد کرد، موقعیت های کمی ایجاد کرد.

توماسو پوبگا، بازیکن تعویضی نیز فرصت دیرهنگام داشت تا یک گل برای میلان به ثمر برساند اما دروازه بان آندره اونانا تلاش کم خود را از لبه محوطه جریمه حفظ کرد.

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر گفت: “بچه ها با قلب و سر خود بازی کردند و تمام قسمت های زمین را پوشانده بودند.” “ما خوشحالیم، اما هنوز یک قطعه را از دست می دهیم.”

این اولین باری بود که اینتر همسایه‌های خود را در یک بازی حذفی اروپا شکست داد و میلان از هر دو دیدار قبلی که آخرین آن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 05-2004 بود، پیشرفت کرد.

این یک بازی طوفانی بود و زمانی که اینتر در بازی برگشت گل مردود اعلام شد، هواداران آنها با عصبانیت واکنش نشان دادند و شراره ای که به داخل زمین پرتاب شد به دیدا دروازه بان میلان برخورد کرد. این دیدار با برتری 1-0 میلان متوقف شد.

میلان با پیروزی 2-0 در بازی رفت با نتیجه 3-0 به پیروزی رسید و در ضربات پنالتی یک فینال دراماتیک را به لیورپول واگذار کرد.

اینتر روز سه شنبه در بازی برگشت در همین مکان میزبان میلان خواهد بود و برنده ها در فینال به مصاف رئال مادرید یا منچسترسیتی خواهند رفت.