فلورانس: فلورانس نایتینگل که بود؟ در مورد «بانوی چراغدار» که در روز جهانی پرستار تجلیل می شود، بدانید

در 12 می، روز جهانی پرستار برای ادای احترام به فلورانس نایتینگل، که در فلورانس ایتالیا در همان تاریخ در سال 1820 به دنیا آمد، جشن گرفته می‌شود. اکتبر 1853 تا فوریه 1856، که در نهایت باعث ظهور پرستاری مدرن شد. امسال، ما بیست و سومین سالگرد تولد فلورانس نایتینگل را جشن می گیریم که از او به عنوان “بانوی چراغ دار” نیز یاد می شود.

فلورانس نایتینگل که بود؟

فلورانس نایتینگل که در سال 1820 در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد، در یک خانواده ممتاز بریتانیایی بزرگ شد که برای آموزش زنان ارزش قائل بودند. او تحت تأثیر چیزی که معتقد بود دعوت الهی است، زندگی خود را وقف مراقبت از افراد ضعیف و مجروح کرد.

در سال 1853، فلورانس به عنوان سرپرست بیمارستان زنان آقایان ناتوان در لندن منصوب شد، که بعداً به بیمارستان زنان آقایان فلورانس نایتینگل تغییر نام داد. در سال 1854 بود که او مشهورترین تلاش خود را آغاز کرد. فلورانس گروهی متشکل از 38 پرستار زن را سازماندهی کرد تا به کریمه اعزام شوند و در آنجا مسئولیت بیمارستان پادگان در اسکوتاری را بر عهده گرفتند.

شرایط بیمارستان اسفناک بود، کثیفی بیداد می کرد، آفات ناقل بیماری و تجهیزات پزشکی کمیاب. کادر پزشکی که تحت تأثیر هجوم سربازان بیمار و مجروح از جنگ کریمه غرق شده بودند، برای مقابله با آن تلاش کردند. علیرغم خصومت اولیه پزشکان مرد ارتش، فلورانس و پرستارانش توانستند امکانات پزشکی را بهبود بخشند، آشپزخانه های غذایی ایجاد کنند و اتاق مطالعه برای سربازان ایجاد کنند. آنها حتی وظیفه نوشتن نامه از جانب سربازان را بر عهده گرفتند و به آنها آرامش و ارتباط با عزیزانشان را ارائه کردند.

فلورانس در تعهد تزلزل ناپذیر خود شخصاً از بالاکلاوا در کریمه دیدن کرد تا وضعیت وخیم ارتش را ارزیابی کند. متأسفانه او خودش به «تب کریمه» مبتلا شد، اما در نهایت بهبود یافت، البته به کندی. کمک های قابل توجه فلورانس منجر به انتخاب او به عنوان اولین عضو زن در انجمن سلطنتی آمار لندن شد. علاوه بر این، او در 9 ژوئیه 1860 مدرسه آموزشی نایتینگل را در بیمارستان سنت توماس تأسیس کرد و استانداردی را برای آموزش پرستاری مدرن تعیین کرد.

به پاس قدردانی از دستاوردهای او، فلورانس نایتینگل نشان معتبر شایستگی را در سال 1907 دریافت کرد. او در 13 اوت 1910 در 90 سالگی درگذشت و در کلیسای سنت مارگارت در ایست ولو، همپشایر به خاک سپرده شد. میراث او به عنوان “بانوی با چراغ” و یک پیشگام در پرستاری همچنان به الهام بخشیدن و شکل دادن به این حرفه تا به امروز ادامه می دهد.

سوالات متداول:

Q1: فلورانس نایتینگل چه زمانی درگذشت؟
13 اوت 1910

Q2: کدام مدرسه توسط فلورانس نایتینگل تأسیس شد؟
فلورانس نایتینگل در 9 ژوئیه 1860 مدرسه آموزشی نایتینگل را در بیمارستان سنت توماس تأسیس کرد و استانداردی را برای آموزش پرستاری مدرن تعیین کرد.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.