عید قربان 2023: عید قربان 2023: هر آنچه که ممکن است بخواهید درباره جشنواره مقدس اسلامی باکرید بدانید

عید قربان که به عنوان “جشن قربانی” یا باکرید نیز شناخته می شود، یک عید مهم اسلامی است که در سراسر جهان برگزار می شود. این نقطه اوج زیارت سالانه حج به مکه است و اطاعت حضرت ابراهیم را گرامی می دارد که حاضر بود پسرش اسماعیل را به فرمان خدا قربانی کند. مسلمانان این رویداد را با قربانی کردن یک حیوان، معمولاً یک گوسفند یا بز، گرامی می دارند.

این مناسبت شاد، ایمان و اتحاد جامعه مسلمانان، پرورش تفکر، بخشش و همنشینی با عزیزان برای ابراز سپاس و سپاس از خداوند است. پیش بینی می شود تاریخ عید قربان در سال 2023 در غروب 29 ژوئن باشد و در غروب 30 ژوئن به پایان برسد. لطفاً توجه داشته باشید که تاریخ دقیق تعطیلات اسلامی ممکن است بر اساس رویت ماه کمی متفاوت باشد. از 5 می 2023، 55 روز تا جشن عید قربان 2023 باقی مانده است.

عید قربان (عید قربان) تاریخ

تاریخ عید قربان که به عید قربان نیز معروف است، حول محور داستان حضرت ابراهیم (ابراهیم) و پسرش اسماعیل (اسماعیل) است. بر اساس روایات اسلامی، خداوند در خواب به ابراهیم دستور داد تا پسرش را برای آزمایش ایمانش قربانی کند. با وجود آشفتگی روحی، این درخواست باعث شد که ابراهیم به اطاعت از فرمان خداوند عزم کند. او فرمان را به پسرش اطلاع داد و آن دو برای اجرای آن عازم شدند.

هنگامی که آنها به محل قربانی می رفتند، شیطان سعی کرد ابراهیم را از عمل به فرمان خدا منصرف کند، اما او مقاومت کرد و به سوی شیطان سنگ پرتاب کرد. ابراهیم پس از رسیدن به محل تعیین شده، چشمان خود را بست تا چهره پسرش را در هنگام قربانی نبیند، زیرا نمی خواست عشق او به پسرش عزم او را برای اطاعت از خداوند تضعیف کند. همان‌طور که ابراهیم می‌خواست قربانی کند، خداوند مداخله کرد و به او وحی کرد که قربانی قبلاً برآورده شده است و او امتحانش را پس داده است.

برای بزرگداشت این رویداد، مسلمانان در سراسر جهان قربانی حیوانی مانند بز یا گوسفند را به عنوان نمادی از اطاعت و تسلیم خود در برابر خداوند تقدیم می کنند. گوشت قربانی به سه قسمت تقسیم می شود که یک قسمت به فقرا و نیازمندان داده می شود و قسمت دیگر به خانواده و دوستان داده می شود و قسمت آخر برای مصرف شخصی نگهداری می شود.

عید قربان زمانی است که مسلمانان با خانواده و دوستان گرد هم آیند، هدایایی را مبادله کنند، به کارهای خیر و نیکی بپردازند و در اهمیت اطاعت، فداکاری و تسلیم در برابر خداوند فکر کنند. این جشن ضروری در تقویم مسلمانان باعث ایجاد وحدت، فداکاری و شفقت در جامعه مسلمانان می شود.

جشن عید قربان (عید قربان).

عید قربان یک عید مهم مسلمانان است که اطاعت حضرت ابراهیم (ابراهیم) از خداوند (خدا) را با گرامیداشت آمادگی او برای قربانی کردن فرزندش گرامی می دارد. این مناسبت همه ساله در روز دهم ذی الحجه آخرین ماه تقویم اسلامی جشن گرفته می شود. راه های مختلفی برای جشن باکرید وجود دارد.

مسلمانان به طور سنتی روز را با شرکت در نماز عید در مسجد محلی یا منطقه نماز در فضای باز شروع می کنند. این نمازها صبح زود برگزار می شود و شامل خطبه و سپس نماز جماعت است.

سخاوت موضوع اصلی عید قربان است و مسلمانان تشویق می شوند که برای امور خیریه به ویژه به نیازمندان کمک مالی کنند. کمک مالی به یک موسسه خیریه محلی یا سازمانی که به افراد محروم کمک می کند، یک راه عالی برای جشن گرفتن این تعطیلات است.

بسیاری از مسلمانان در طول عید قربان در مراسم قربانی شرکت می کنند که مستلزم ذبح بز، گوسفند یا شتر است. سپس گوشت به سه قسمت تقسیم می شود که یک سوم آن به فقرا و نیازمندان، یک سوم دیگر برای خانواده و دوستان و یک سوم آن برای مصرف شخصی نگهداری می شود.

عید قربان زمانی برای جشن و با هم بودن است، بنابراین بسیار مهم است که اوقات خوبی را با عزیزان سپری کنید. مسلمانان اغلب برای صرف غذا جمع می شوند و در طول تعطیلات هدایایی رد و بدل می کنند. علاوه بر این، غذاهای ویژه مانند بریانی، کباب و شیرینی اغلب تهیه می شود و با همسایگان و دوستان به اشتراک گذاشته می شود.

سوالات متداول

س 1: عید قربان چیست؟
به مناسبت عید قربان یا باکرید از قربانی حضرت ابراهیم (ع) یاد می شود. به منظور بزرگداشت ایثار او و کمک به فقرا و نیازمندان، افراد با تقدیم قربانی خود در قربانی شرکت می کنند.

Q2: عید قربان 2023 چه تاریخی است؟
طبق تقویم اسلامی، تاریخ عید قربان ممکن است بر اساس رؤیت ماه در مناطق مختلف جهان متفاوت باشد. با این حال، تخمین زده می شود که عید قربان 2023 از غروب خورشید در روز چهارشنبه 28 ژوئن 2023 آغاز شود.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.