طولانی ترین پل هند تقریباً آماده است: حقایق کلیدی در مورد سازه 22 کیلومتری

طولانی ترین پل هند، پیوند بندرگاه ترانس در حال ساخت بمبئی، احتمالاً تا پایان سال جاری به روی عموم باز خواهد شد. به گزارش خبرگزاری IANS، در یک نقطه عطف مهم، اکنات شینده، وزیر ارشد ماهاراشترا به همراه دوندرا فادناویس معاون وزیر این هفته، یک «اتوبوس» را برای طی مسافت کوتاهی در پیوند بندر ترانس بمبئی به پرواز در خواهند آورد. به گفته یک مقام مسئول، شینده و فدناویس به نشانه اتمام نصب دال عرشه (“دست تکان”)، پرچم سبز را به اتوبوس حامل مقامات و مهندسان MMRDA نشان خواهند داد که یک رانندگی کوتاه نمادین در گذرگاه جدید خواهد داشت.

پس از این مراسم نمادین، کار به مراحل باقی مانده مانند نصب موانع تصادف، آسفالت عرشه، نصب نمابر، راه اندازی مراکز باز جمع آوری عوارض، سیستم های امنیتی و نظارتی، نشانگرها و علائم، ضد آب سازی سازه مهندسی، چراغ ها و بازتابنده و غیره در چهار تا پنج ماه آینده.

حقایقی در مورد پیوند بندر ترانس بمبئی

طول کل حدود 21.8 کیلومتر، طول دریا حدود 16.5 کیلومتر و طول خشکی حدود 5.5 کیلومتر است.

وقتی پل باز شد، با بهبود ارتباط بین شهر جزیره و زمین اصلی (ناوی بمبئی) به رفع تراکم شهر جزیره کمک خواهد کرد.

پیوند بندرگاه ترانس بمبئی به سرعت بخشیدن به ترافیک بین بمبئی و ناوی بمبئی و همچنین تسهیل تردد از بمبئی به پونا و گوا کمک می کند.

این پل با عرض 30.1 متر و شش خط با هزینه ای بالغ بر 17800 کرور روپیه ساخته می شود. این پیوند دارای مبادلاتی در Sewri در بمبئی و در Shivaji Nagar، در SH-54 و در Chirle در NH-348 در سمت Navi Mumbai است.

سرعت پیشنهادی خودرو: 100 کیلومتر در ساعت

اداره توسعه منطقه کلان شهر بمبئی یا MMRDA، یک آژانس دولتی ماهاراشترا، مرجع اجرای این پروژه است که عمدتا توسط آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) تامین مالی می شود.

پس از تکمیل، این پل طولانی‌ترین پل دریایی در هند خواهد بود و روزانه 70000 وسیله نقلیه را تامین می‌کند.

پس از باز شدن برای ترافیک، سفر از Sewri در مرکز بمبئی به Chirle در Navi Mumbai در 15 تا 20 دقیقه امکان پذیر خواهد بود. به لطف سیستم باز عوارض، وسایل نقلیه مجبور نیستند برای پرداخت عوارض روی پل توقف کنند