صندوق خارجی sebi: موضوع آدانی: آیا SEBI برای جستجوی جزئیات بیشتر صندوق خارجی تمرین روابط عمومی حرکت می کند، از Cong می پرسد

کنگره روز پنجشنبه گفت که SEBI جزئیات موسسات مالی را که دارای برخی از وجوه خارجی هستند خواسته است و پرسیده است که آیا تنظیم کننده بازار می تواند اکنون این موضوع را اجرا کند یا این اقدام دیگری برای تبرئه گروه آدانی است. جیرام رامش، دبیرکل ارتباطات کنگره، به نقل از یک گزارش رسانه‌ای، همچنین در توییتر پرسید که آیا این اقدام یک تمرین روابط عمومی دیرهنگام است تا بگوییم “ما تلاش کردیم اما شکست خوردیم…” و چگونه SEBI تحقیقات خود را در مورد موضوع آدانی قبل از تعیین ضرب الاجل تکمیل خواهد کرد. توسط دیوان عالی کشور

دادگاه عالی روز چهارشنبه به هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) تا 14 آگوست مهلت داد تا تحقیقات خود را در مورد ادعاهای دستکاری قیمت سهام توسط گروه آدانی تکمیل کند و از تنظیم کننده بازار خواست تا گزارش وضعیت به روز شده را ثبت کند. پویشگر.

“Zara Chronology Samjhiye: ابتدا، SEBI به طور ناگهانی مقررات مالکیت را برای سرمایه گذاران خارجی سبد سهام کاهش می دهد تا آنها را مبهم کند. سپس گروه آدانی از این عدم شفافیت که توسط وزیر حامی خود ساخته شده است، نهایت استفاده را می کند. سپس “حماسه مدنی” رامش در توئیتی با برچسب گذاری گزارش رسانه ها نوشت: کنگره و سایر احزاب نیاز به برجام را کنار می گذارند. دولت مودی در عوض به کمیته کارشناسی دیوان عالی بسنده می کند.

کنگره خواستار بررسی کمیته مشترک پارلمانی (JPC) در مورد موضوع عدنی شده است.

او مدعی شد: “کمیته کارشناسی SC SEBI را مسئول غیرشفاف ساختن مقررات مالکیت می‌داند. بنابراین، SEBI در پاسخ به پافشاری حزب کنگره و یافته‌های کمیته کارشناسی وارد حالت کنترل خسارت می‌شود و از جزئیات موسسات مالی پشت سر صندوق‌های خاص درخواست می‌کند.”

رهبر کنگره پرسید: “آیا SEBI اکنون می تواند این را بدون درگیر شدن در پرونده های دادگاه اجرا کند. آیا این یک تمرین روابط عمومی دیرهنگام است که بعداً بگوییم – ما تلاش کردیم اما شکست خوردیم، چه می توانیم بکنیم؟”

رامش پرسید: “و اگر اطلاعات تا سپتامبر مورد نیاز باشد، چگونه انتظار می رود که قبل از مهلت 14 اوت دیوان عالی به SEBI برسد؟ یا این یک حرکت نمادین دیگری است که در پایان آن مدنی تبرئه و مشروعیت می یابد.” کنگره مدعی شده است که گروه آدانی طبق گزارش هیندنبورگ ریسرچ، فروشنده کوتاه‌مدت مستقر در ایالات متحده، مرتکب «قصورات مالی» شده است. فروشنده کوتاه مدت اتهامات متعددی از جمله معاملات متقلبانه و دستکاری قیمت سهام را مطرح کرده بود که منجر به سقوط سهام گروه آدانی شد.

با این حال، گروه آدانی همه اتهامات را رد کرده و گفته است که هیچ تخلفی از سوی آن صورت نگرفته است.

کنگره پیش از این با مجموعه ای متشکل از 100 سوال در مورد مسئله آدانی مطرح کرده بود و به دنبال پاسخ از نخست وزیر بود و از او خواسته بود که سکوت خود را در این مورد بشکند.