صندوق بین المللی پول: امارات متحده عربی حمایت یک میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول از پاکستان را تایید کرد: وزیر دارایی پاکستان

وزیر دارایی این کشور جنوب آسیایی روز جمعه گفت، امارات متحده عربی به صندوق بین المللی پول تایید کرده است که یک میلیارد دلار به پاکستان کمک خواهد کرد.

این تعهد یکی از الزاماتی است که صندوق اعلام کرده است که باید در یک بسته کمک مالی چند ماهه به تأخیر افتاده برای تقویت اقتصاد کشور که در حال مبارزه است، ادامه دهد.

اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در توییتر خود نوشت: «بانک دولتی پاکستان اکنون برای دریافت این سپرده از مقامات امارات متحده عربی به اسناد و مدارک لازم مشغول است.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول گفت که روز قبل این صندوق نیز در حال مذاکره با کشورهای دوست پاکستان برای ارائه تضمین های مالی است تا بتواند برنامه را تکمیل کند.

عربستان سعودی هفته گذشته نیز به صندوق بین المللی پول گفته بود که 2 میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی خواهد کرد.

پاکستان ذخایر ارزی کمتر از یک ماهه دارد و منتظر بسته کمکی 1.1 میلیارد دلاری از سوی صندوق بین المللی پول است که از نوامبر به دلیل مسائل مربوط به آن به تعویق افتاده است.

به تعدیل سیاست های مالی این صندوق همچنین گفته است که نیاز به تضمین هایی دارد که کسری تراز پرداخت ها برای سال مالی منتهی به ژوئن به طور کامل تامین می شود.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!