صادرات چای از اندرو یول چهار برابر شد

Andrew Yule & Co. Ltd. (AYCL) که با صادرات چای 431 درصد نسبت به صادرات سال قبل، به بالاترین مسیر رشد خود دست یافته است. یک بیانیه رسمی گفت AYCL چای های ارتدکس و CTC با کیفیت بالا، از جمله چای های تخصصی مانند قطره ماه، سوزن نقره ای و اولانگ تولید می کند. در بیانیه آمده است: «این چای‌ها به کشورهایی مانند بریتانیا، امارات و لهستان صادر شده‌اند که به رکوردشکنی صادرات این شرکت در طول سال مالی 2022-23 کمک کرده است.

AYCL تنها شرکت مرکزی بخش عمومی (CPSE) دولت هند در صنعت چای است. این شرکت در سال 1863 تاسیس شد و از سال 1979 یک شرکت CPSE است. این شرکت یک شرکت صنعتی با منافع فعال در تجارت چای، مهندسی و برق است. این شرکت دارای 15 باغ چای در آسام و بنگال غربی است.

ماهندرا نات پاندی، وزیر صنایع سنگین درباره صادرات بالا گفت: واضح است که صنعت چای پتانسیل بسیار زیادی برای رشد و توسعه در داخل و بین‌المللی دارد.

AYCL همچنین به بخش خرده فروشی بازار چای گسترش یافته است. در این بیانیه آمده است که این شرکت قصد دارد با توسعه دهندگان بازار خرده فروشی در راجستان و بنگال غربی همکاری کند و حداقل 50 کیوسک در سال مالی 2023-24 راه اندازی کند، و افزود که AYCL همچنین با ایجاد اولین استراحتگاه چای خود در MIM، در گردشگری چای سرمایه گذاری کرده است. املاک چای، دارجلینگ.