صاحبان مشاغل کوچک رمزگشایی می کنند که چگونه شرکت های کوچک و متوسط ​​می توانند تحول دیجیتالی خود را به درستی انجام دهند تا رشد پایدار را هدایت کنند

صاحبان مشاغل کوچک رمزگشایی می کنند که چگونه شرکت های کوچک و متوسط ​​می توانند تحول دیجیتالی خود را به درستی انجام دهند تا رشد پایدار را هدایت کنند

دگرگونی دیجیتال برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای به یک ضرورت تبدیل شده است تا در محیط کسب‌وکار به سرعت در حال تغییر و تحول امروزی مرتبط و رقابتی بمانند. میزان ظرفیت سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحول دیجیتالی کسب و کارها در بین SMEها بسیار متفاوت است. برای شرکت های کوچک و متوسط ​​با بودجه محدود، این تحول می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. اما صاحبان مشاغل کوچک (SMB) و رهبران صنعت MSME که سفرهای تحول دیجیتالی کسب و کار خود و پذیرش فناوری را هدایت کرده اند، می گویند لزومی ندارد.

ET Spotlight

Jhumki Pandey – Sinha Roya، مدیر عملیات تجاری و موفقیت مشتری، The Global Associates می گوید: «شرکت های کوچک و متوسط ​​باید روی فناوری تمرکز کنند که می تواند به آنها کمک کند خود را دوباره اختراع کنند، به تغییر رفتار مشتری پاسخ دهند و پیشنهادات خود را ارتقا دهند.

برای SMB ها، مزایای استفاده از فناوری و دیجیتالی شدن بسیار زیاد است، از جمله بهینه سازی هزینه، بهبود بهره وری، افزایش چابکی کسب و کار، تجربه بهتر مشتری و بهبود امنیت داده ها. طبق گزارش اخیر Salesforce Small and Medium Trends Trends، 75 درصد از کل رهبران SMB که مورد بررسی قرار گرفتند معتقدند تغییراتی که در سال گذشته در عملیات تجاری خود ایجاد کرده اند برای آنها در درازمدت مفید خواهد بود.

به گفته آدیتیا پرابهو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل گروه، Secutech Automation India Pvt Ltd، “تحول دیجیتال تاثیر زیادی بر فروش، خدمات، ارتباطات، همکاری و ایجاد یک منبع واحد از حقیقت دارد”.

برای روشن بودن، صاحبان SMB از فناوری نه تنها برای بهبود فرآیندهای تصمیم گیری خود، بلکه برای بهبود عملیات تجاری خود و به دست آوردن مزیت رقابتی برای گسترش تجارت خود از جمله ورود به بازارهای بین المللی استفاده می کنند. برای کمک به تسهیل تحول دیجیتال برای مدیران SMB، در اینجا چند نکته موثر از جمله توصیه های صاحبان SME که با موفقیت تحول دیجیتال را در عملیات تجاری خود تطبیق داده اند، آورده شده است.

  • قفل تصمیم گیری مبتنی بر داده را باز کنید

استفاده از بینش های مبتنی بر داده می تواند به مدیران SMB کمک کند تا تصمیمات تجاری بهتر و آگاهانه ای بگیرند. سازمان‌ها در حال حاضر از قدرت ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب‌وکار مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا تیم‌های خود را با درک بهتر و بینش مفید در مورد ترجیحات مشتریان خود تقویت کنند. آدیتیا پرابهو می گویدشرکت‌های کوچک و متوسط ​​باید به طور گسترده دیجیتالی شوند تا بتوانند در هر یک از کسب‌وکارهایشان تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها بگیرند، چه بازاریابی، چه قیمت‌گذاری یا اندازه‌گیری عملکرد کلی کسب‌وکار.

چندین ابزار تجسم داده‌ها و پلت‌فرم‌های هوش تجاری موجود در بازار وجود دارد که می‌توانند به SMEها کمک کنند تا قدرت داده‌ها را آزاد کنند.* یکی از این نمونه‌ها Tableau by Salesforce است که به کسب‌وکارها داشبورد یکپارچه، گزارش‌های تحلیلی عملی، و مجموعه‌ای از راهنماهای کاربر و راهنمای کاربر ارائه می‌دهد. آموزش ها دارای یک دوره آزمایشی رایگان و مدل های قیمت انعطاف پذیر برای استفاده طولانی مدت است. اتوماسیون فرآیند برای هر شرکتی که می‌خواهد مردم محور باشد و نه وابسته به مردم، ضروری است. بالانادار، بنیانگذار Startupwala.com، می گوید: برای موفقیت مستمر در کسب و کار، استعدادهای با کیفیت را استخدام کنید و آنها را آموزش دهید تا عملکرد خود را سریع بهینه کنند.


  • یک استراتژی انطباق با فناوری موثر بسازید

در حالی که اکثر SME ها به مزایای دیجیتالی شدن پی می برند، برای عبور از موانع بودجه و قابلیت استفاده تلاش می کنند. با این حال، دیجیتالی کردن همیشه نیازی به هزینه گزافی ندارد و مطمئناً می تواند قدرت را با سادگی ارائه دهد. می‌گوید: «به دنبال راه‌حل‌های مناسب باشید، تیم‌های مناسب را درگیر کنید، به تدریج راه‌اندازی کنید و قهرمانان داخلی را برای تقویت پذیرش پیدا کنید.» جومکی پاندیبه جای اینکه به دنبال بازنگری گسترده دیجیتال باشند، صاحبان SME شاید می توانند گام های کوچکی را در جهت خودکارسازی و ساده سازی فرآیندهای تجاری خود بردارند. و بعداً، با به دست آوردن زمان و داشتن منابع مورد نیاز، می توانند دیجیتالی کردن را در مقیاس شروع کنند. آدیتیا پرابهو از Securetech Automation India Pvt Ltd می‌گوید: «زمانی را صرف درک نیازهای کسب‌وکار خود کنید و ابتدا دردناک‌ترین مشکلات را حل کنید. رویکرد مرحله‌ای داشته باشید و مطمئن شوید که همه از راه‌حل‌های انتخاب شده راضی هستند.»

  • ابزارهای دیجیتال مناسب را برای کسب و کار خود ادغام کنید

صاحبان مشاغل در مقیاس کوچک و متوسط ​​باید اطمینان حاصل کنند که برنامه های پذیرش فناوری آنها با اهداف تجاری آنها مطابقت دارد. برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که به‌تازگی فرآیند دیجیتالی‌سازی را شروع می‌کنند، ضروری است ابتدا نیازهای تجاری خود را درک کنند. آنها باید حرکت خود را به سمت اکوسیستم دیجیتال با استفاده از ابزارها و فناوری هایی آغاز کنند که به آنها کمک می کند تا سیستم های متفاوت را ادغام کنند و بینش های مفید را با استفاده از داده ها و تحلیل ها باز کنند.

مطابق با آویناش آناندشریک مدیریتی، Unimark، Hi-tech Solutions LLP، با فناوری مناسب، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌توانند اطلاعات دقیقی را از تمام داده‌های خود تنها با چند کلیک استخراج کنند. این همه ذهنیت را با داده های خالص جایگزین می کند و به مدیریت ارشد دید بیشتری می دهد. حاشیه خطا و ضرر برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​بسیار محدود است و تصمیم‌گیری آگاهانه بر اساس داده‌ها کمک زیادی به رشد این مشاغل خواهد کرد.

  • اطمینان از یکپارچگی یکپارچه سیستم کسب و کار

چرا کسب و کارها تحول دیجیتال را انتخاب می کنند؟ همه گیر کووید-19 ممکن است مطمئناً به عنوان یک کاتالیزور برای این تحول عمل کرده باشد، اما دلایل اصلی آن گردش کار خودکار، عملیات ساده، کارایی افزایش یافته و توانایی ارائه یک تجربه مشتری بهبود یافته و بهبود یافته است. اما آیا ارتباطات یکپارچه و ادغام عمودهای مختلف تجاری کلید دستیابی به همه اینها نیست؟

SMB ها باید یک رویکرد مشتری محور ایجاد کنند تا در محیط تجاری بسیار رقابتی امروزی مرتبط بمانند. و برای تحقق آن ابتدا باید سیلوهای داخلی را خراب کنند. با استفاده از اتوماسیون، صاحبان مشاغل کوچک می توانند برنامه های تجاری مختلف مورد استفاده توسط بخش های مختلف خود را برای ایجاد یک پلت فرم داخلی مشترک به هم متصل کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند وابستگی به انتقال دستی داده‌ها را کاهش دهند، در نتیجه احتمال خطا را کاهش می‌دهند و در نتیجه کارایی کسب‌وکارشان را بهبود می‌بخشند. “عملیات شفاف و فرآیندهای تجاری سریعتر دو پیروزی قطعی از پذیرش فناوری هستند” آویناش آناند.

  • مدیریت ارتباط با مشتری را برای خدمات فوری به مشتری ساده کنید

گزارش اخیر Salesforce Small and Medium Trends Trends بیان می‌کند که 71 درصد از SMB‌ها گفته‌اند که مشتریان آن‌ها انتظار تراکنش‌های آنلاین را دارند و تقریباً به همین نسبت در تجارت الکترونیک حضور دارند. اتخاذ یک راه حل معتبر CRM ساده ترین مکان برای شروع دیجیتالی سازی است. این داده‌های حیاتی را در دسترس قرار می‌دهد و شما را قادر می‌سازد روابط با مشتری را از طریق تعاملات متنی تقویت کنید. بالا ندار.

ادغام یک راه حل قابل اعتماد CRM نه تنها تحول دیجیتال کسب و کار شما را تقویت می کند، بلکه به طور موثر تلاش های خدمات مشتری شما را تقویت می کند. عمدتاً SMB ها بر راه حل های مدیریت ارتباط با مشتری تکیه می کنند که هم یکپارچه سازی یکپارچه امکانات کار از راه دور و هم تجارب مشتری آنلاین را بهبود می بخشد. راه حل های CRM Salesforce برای شرکت های مقیاس کوچک یکی از این نمونه ها است. صاحبان SMB حتی می توانند این موارد را به صورت رایگان امتحان کنند و سپس بر اساس نیازها و نیازهای خود در آنها مشترک شوند.

ایجاد تحول دیجیتال به درستی

در نهایت، برای موفقیت شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در دنیای دیجیتال اول، انجام فعالیت‌های تجاری خود به صورت آنلاین ضروری است. دگرگونی دیجیتال باید به شیوه ای سیستماتیک و در عین حال فوری اجرا شود تا آینده کسب و کارهای کوچک را اثبات کند و همچنین رشد آنها را در محیط به سرعت در حال تحول مبتنی بر فناوری امروز تضمین کند. مانند آویناش آناند، شریک مدیریت، Unimark، Hi-Tech Solutions LLP، می گوید: “صاحبان SME باید فکر کنند، لاغر، هوشمند، چابک باشند – فکر کنند که چگونه فناوری می تواند به آنها اجازه دهد تا بهترین خدمات را با کمترین هزینه ارائه دهند.”