شهروند دونالد ترامپ با مشکلات قانونی روبرو خواهد شد

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، از زمان روی کار آمدن در ژانویه 2017 ، در محاصره دادخواست های مدنی و تحقیقات جنایی از نزدیکان وی قرار گرفت.

دادستان های پیشین گفتند ، با توجه به اینکه جو بایدن دموکرات روز شنبه ریاست جمهوری را به دست گرفت ، طبق همه شبکه های تلویزیونی مهم ایالات متحده ، مشکلات قانونی ترامپ عمیق تر خواهد شد زیرا در ژانویه وی حمایت هایی را که سیستم حقوقی آمریکا از یک رئیس جمهور مستقر می کند از دست خواهد داد.

در اینجا برخی از پرونده های حقوقی و پرونده های جنایی است که ممکن است با ترک ترامپ از سمت خود آزار دهند.

دادستان نیویورک

سیروس ونس ، دادستان منطقه منهتن ، که قوانین ایالت نیویورک را اجرا می کند ، بیش از دو سال است که تحقیقات جنایی را درباره ترامپ و سازمان ترامپ انجام می دهد.

این تحقیق در ابتدا بر پرداخت های پولی متمرکز بود که مایکل کوهن ، وکیل سابق ترامپ و مدیر عامل توصیف شخصی خود ، قبل از انتخابات 2016 به دو زن پرداخت که گفتند با ترامپ برخورد جنسی داشته اند ، که رئیس جمهور آنها را رد کرده است.

ونس ، یک دموکرات ، در پرونده های اخیر دادگاه اظهار داشت که تحقیق وی اکنون گسترده تر است و می تواند بر کلاهبرداری بانکی ، مالیاتی و بیمه ای و همچنین جعل سوابق تجاری تمرکز کند.

ترامپ جمهوری خواه پرونده ونس را آزار و اذیت سیاسی خوانده است.

این پرونده به دلیل تلاش ونس برای اخذ هشت سال اظهارنامه مالیاتی ترامپ مورد توجه قرار گرفته است. در ماه ژوئیه ، دادگاه عالی ایالات متحده ، با رد درخواست ترامپ برای جلوگیری از بازپرداخت ، گفت که رئیس جمهور در حالی که کار می کرد از کاوش های جنایی دولت در امان نبوده است ، اما می تواند دفاع های دیگر را به احضار ونس ارائه دهد.

کارشناسان حقوقی گفتند که ونس در نهایت در به دست آوردن سوابق مالی ترامپ پیروز خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریكا گفته است كه نمی توان رئیس جمهور مستقر را تفهیم اتهام كرد. هری ساندیک ، دادستان پیشین در نیویورک گفت: ونس به این سیاست مقید نیست زیرا او دادستان فدرال نیست ، اما ممکن است به دلیل عدم اطمینان در مورد قانون اساسی بودن این پرونده تمایلی به متهم کردن ترامپ نداشته باشد.

سندیک گفت: “این نگرانی ها با ترک ترامپ از دفتر از بین خواهند رفت.”

کوری برتشنایدر ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه براون گفت ، این تحقیق تهدیدی برای ترامپ است.

برتشنایدر گفت: “این واقعیت که آنها احضاریه ها را صادر کرده اند و تا دادگاه عالی دادرسی را مطرح کرده اند ، نشان می دهد که این یک تحقیق جنایی بسیار جدی از رئیس جمهور است.”

پروسه بخش عدالت؟

ترامپ می تواند با تعقیب کیفری توسط وزارت دادگستری ایالات متحده ، به رهبری دادستان کل جدید ایالات متحده روبرو شود.

برخی از کارشناسان حقوقی گفته اند که ترامپ می تواند با اتهامات فرار مالیات بر درآمد فدرال روبرو شود ، با اشاره به گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ترامپ هم در سال 2016 و هم در سال 2017 750 دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

نیک آکرمن ، وکیل دادگستری درسی و ویتنی و دادستان سابق فدرال ، گفت: “شما مطالبی را که از نیویورک تایمز بیرون آمده است و دارای انواع مختلفی از تقلب در مالیات است ، دارید.”

آكرمن هشدار داد كه تا زمان ديدن تمامي شواهد ، نمي توان به طور قطع اطلاع داشت.

ترامپ یافته های گزارش تایمز را رد کرد و در توئیتی نوشت که میلیون ها دلار مالیات پرداخت کرده اما حق استهلاک و اعتبار مالیاتی را دارد.

چنین پیگرد قانونی به شدت بحث برانگیز خواهد بود و وزارت دادگستری می تواند تصمیم بگیرد که ترامپ را حتی در صورت وجود شواهدی مبنی بر تخلف جنایی ، به نفع عموم مردم نیست.

بایدن با دقت به این س approachedال رسیده است و می گوید در قضاوت وزارت دادگستری خود تداخلی نخواهد داشت.

بایدن در ماه آگوست به رادیو عمومی ملی گفت كه پیگیری اتهامات كیفری علیه سلف خود “یك چیز بسیار غیرمعمول است و احتمالاً نه خیلی زیاد – چگونه می توانم آن را بگویم؟ – برای دموكراسی مفید است.”

وكیل ترامپ درخواست اظهار نظر را پاسخ نداد.

تحقیق درباره کلاهبرداری مدنی نیویورک

دادستان کل نیویورک ، لتیتیا جیمز ، تحقیقات کلاهبرداری مالیاتی فعالانه ای را علیه ترامپ و شرکت خانوادگی وی ، سازمان ترامپ انجام داده است.

پرس و جو توسط جیمز ، یک دموکرات ، پس از آن آغاز شد که کوهن ، وکیل سابق ترامپ ، به کنگره گفت رئیس جمهور ارزش دارایی را برای صرفه جویی در هزینه وام ها و بیمه متورم کرده و آنها را تخفیف داد تا مالیات املاک و مستغلات را کاهش دهد.

سازمان ترامپ استدلال کرده است که این پرونده با انگیزه سیاسی است.

تحقیق یک تحقیق مدنی است ، به این معنی که ممکن است منجر به مجازات های مالی شود اما نه به زندان.

پسر ترامپ ، اریک ترامپ ، معاون اجرایی این شرکت ، در ماه اکتبر به دلیل آنچه دادستان کل کشور به عنوان دخالت نزدیک وی در یک یا چند معامله در حال بررسی عنوان کرد ، از کار برکنار شد.

E. جین کارول

E. Jean Carroll ، نویسنده سابق مجله Elle ، پس از انکار ادعای کارول مبنی بر تجاوز به او در دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ در نیویورک ، از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد و او را به دروغ گفتن برای فروش یک کتاب به جیب زد.

در ماه آگوست ، یک قاضی ایالتی اجازه داد که پرونده به جلو ادامه یابد ، به این معنی که وکلای کارول می توانند نمونه DNA را از ترامپ درخواست کنند تا با لباسی که وی گفت در فروشگاه پوشیده بود ، مطابقت داشته باشد.

یک قاضی فدرال در منهتن پیشنهاد وزارت دادگستری ایالات متحده برای جایگزینی دولت فدرال به جای ترامپ به عنوان متهم پرونده را رد کرد. قاضی منطقه ایالات متحده لوئیس کاپلان در منهتن گفت که ترامپ اظهارات خود را در مورد کارول در زمینه استخدام خود به عنوان رئیس جمهور بیان نکرده است.

باربارا مک کوئد ، استاد حقوق در دانشگاه میشیگان گفت که انتظار دارد وزارت دادگستری بایدن تلاش برای محافظت از ترامپ را از این پرونده کنار بگذارد.

مک کیوید ، دادستان سابق فدرال گفت: “بعید به نظر می رسد که DOJ به دنبال آنچه که من بعنوان یک استدلال ناخوشایند در یک دولت جدید می بینم ، ادامه دهد.”

صفرهای تابستانی

ترامپ همچنین با یک دادخواست توسط سامر زرووس ، شرکت کننده در سال 2005 در برنامه تلویزیونی واقعیت “The Apprentice” ترامپ روبرو است که می گوید ترامپ در جلسه 2007 او را بر خلاف میل او بوسید و بعدا او را در یک هتل بدرقه کرد.

پس از آنکه ترامپ زروس را دروغگو خواند ، از وی به دلیل افترا شکایت کرد.

ترامپ گفت به دلیل رئیس جمهور بودن از این دادخواست مصون است.

این پرونده در حالی متوقف شده است که دادگاه تجدیدنظر ایالت نیویورک در تصمیم مارس 2019 که ترامپ مجبور بود با این پرونده روبرو شود در حال بررسی بود. استدلال مصونیت ترامپ پس از بیرون آمدن از دفتر دیگر مصداق نخواهد داشت.