شرکت Newmont گفته است که قراردادی نزدیک به 20 میلیارد دلار برای Newcrest Mining Ltd بسته است

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، Newmont Corp در حال نزدیک شدن به معامله ای برای خرید Newcrest Mining Ltd به مبلغ 29.4 میلیارد دلار استرالیا (19.5 میلیارد دلار) است که بزرگترین معدن طلای جهان را ایجاد می کند.

به گفته مردمی که خواستند نامشان فاش نشود، ممکن است در روزهای آینده توافقی را در مورد پیشنهاد الزام آور برای شرکت مستقر در ملبورن اعلام کنند. به صورت عمومی روز پنجشنبه اعلام کرد که Newcrest موافقت کرده است که پس از پایان مهلت قبلی، حقوق غول طلای ایالات متحده را تا 18 می تمدید کند.

مردم هشدار دادند که در حالی که مذاکرات پیش می رود، ممکن است در آخرین لحظه از هم بپاشد. نماینده نیومونت فوراً به درخواست‌ها برای اظهار نظر از طریق تلفن، پیامک و ایمیل پاسخ نداد، در حالی که Newcrest از اظهار نظر خودداری کرد.

یک معامله احتمالاً نقطه اوج یک ادغام خشمگین پنج ساله در بین بزرگترین معدنچیان طلای جهان است که با تعقیب 18 میلیارد دلاری Barrick Gold Corp از Randgold Resources Ltd. آغاز شد و شامل تصاحب 5.2 میلیارد دلاری Yamana Gold Inc. در ماه مارس تکمیل شد. پیشنهاد نیومونت تنها چند هفته پس از آن ارائه شد که قیمت معاملات نقدی شمش به رکورد بی سابقه در بحبوحه رکود تورمی جهانی نزدیک شد.

نیومانت برای اولین بار در ماه فوریه با 17 میلیارد دلار پیشنهاد غیر الزام آور به رقیب استرالیایی خود نزدیک شد که توسط هیئت مدیره نیوکرست رد شد. شرکت آمریکایی آن را در ماه آوریل به 19.5 میلیارد دلار کاهش داد و آن را بهترین و آخرین پیشنهاد توصیف کرد. شری دوه، مدیر اجرایی نیوکرست، گفت که هیئت مدیره آماده است تا این پیشنهاد را به سهامدارانش توصیه کند، مشروط به بررسی موفقیت آمیز.

« بازگشت به داستان های توصیه


معدنچیان طلا در سراسر جهان با چشم انداز رکود تولید، ذخایر سخت تر استخراج و افزایش هزینه های ورودی مواجه هستند. چنین چالش‌های صنعتی به‌عنوان کاتالیزوری برای ادغام‌ها و تملک‌های بیشتر دیده می‌شوند، زیرا شرکت‌ها به دنبال افزایش اندازه برای افزایش تولید و بهبود کارایی از طریق صرفه‌جویی در مقیاس هستند. حدود یک چهارم درآمد خود را از مس تولید می کند. نیومونت نیز به نوبه خود با یک دهه شکست طلا مواجه است و گفته است که خواهان مقدار بیشتری از فلز انتقال انرژی در سبد خود است.