سیستم پهپادی Swarm برای گرفتن پدافند هوایی چین به سرعت کار می کند

دهلی نو: هند در حال سرعت بخشیدن به برنامه های توسعه یک سیستم هواپیمای بدون سرنشین متشکل از هوا است که برای حمله به پدافند هوایی پیشرفته دشمن ساخته شده است ، مانند آنچه در چین در مرز لاداخ مستقر شده است ، در نتیجه آسیب پذیری خلبانان و هواپیماهای جنگنده را در دفاع هوایی زمینی بسیار کاهش می دهد.

این پروژه که پیش بینی می کند یک هواپیمای حمله زمینی جگوار حداکثر 24 هواپیمای بدون سرنشین قاتل را که اهداف منفردی را به زمین می اندازند پرتاب کند ، در حال حاضر نیروی هوایی هند را در اختیار دارد و حداقل دو استارت آپ و همچنین هندوستان هوانوردی با مسئولیت محدود (HAL) را شامل می شود ، افرادی که از توسعه به ET گفت.

مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) نیز برای کمک به ایجاد قابلیت های هوش مصنوعی (AI) برای دستیابی به هدف درگیر است.

منابع گفتند که این طرح در حال ساخت تحت پروژه Combat Air Teaming System (CATS) است و طی 4 سال روند توسعه را به اتمام می رساند. این پروژه شامل توسعه چهار سیستم منفرد است که به طور موازی آزمایش می شوند. طراحی در حال انجام است.

1

2

منابع گفتند که طبق برنامه های فعلی ، این سیستم در اطراف یک هواپیمای حمله زمینی سرنشین دار جگوار طراحی می شود که برای مأموریت های حمله نفوذ عمیق استفاده می شود. مادربردی برای حمل چهار غلاف تغییر شکل داده است – هر یک پهپادی است که می تواند در کنار جگوار پرواز کند.

مفهوم این است که هر غلاف دارای شش پهپاد قاتل شکارچی است که می توانند به سمت یک منطقه هدف پرتاب شوند. از آنجایی که غلاف ها برای عملیات مستقل در حال طراحی هستند ، خدمه جگوار می توانند ضمن دور ماندن از برد ، آنها را در یک محیط تسلیحاتی ضد هوایی هدایت کنند.

همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین با مقاومت طولانی مدت (VHALE) بسیار بالا طراحی شده است که می تواند سیستم را کنترل کند و به کنترلرها بازخورد در زمان واقعی ارائه دهد. VHALE به گونه ای طراحی شده است که برای روزها در ارتفاع بیش از 70،000 فوت سست شود ، و در عین حال که از محدوده اکثر سیستم های دفاع هوایی دور بماند ، می تواند یک چشم ثابت را در منطقه هدف قرار دهد.

منابع گفتند كه ارائه مفصلي در مورد اين سيستم براي نيروي هوايي كه علاقه شديدي به اين پروژه نشان داده اند ، ارائه شده است. مرحله بعدی آزمایش سیستم های جداگانه پس از اتمام مراحل طراحی است.

این پروژه هند را به یک لیگ منتخب از کشورها با چنین فناوری هدایت می کند ، سایر کشورها فرانسه و ایالات متحده هستند. منابع گفتند که پیش بینی های اولیه آن را به یک سیستم بسیار مقرون به صرفه تبدیل کرده است ، هزینه توسعه و نمونه اولیه آن کمتر از 1000 کرور روپیه است.

در حالی که هند از نظر جنگنده در محله دارای نبرد است ، اما تهدید همیشگی این سیستم های پیشرفته دفاع هوایی است که توسط دشمنان بدست می آیند.

طرف چینی سیستم پدافند هوایی S400 خود را که به تازگی خریداری شده است در نزدیکی Aksai Chin مستقر کرده و تجهیزات خود را در دست توسعه دارد که احتمالاً در آینده نزدیک با پاکستان به اشتراک خواهد گذاشت.