سیاست تقسیم شد، “آچه دین” فروکش کرد: حفاری کاپیل سیبال در طول 9 سال دولت NDA

کاپیل سیبال، نماینده پارلمان راجیا سبها، روز شنبه در حالی که دولت مودی را به پایان رسانده بود، در حالی که 9 سال به پایان رسید، به کنکاش پرداخت و گفت که سیاست تقسیم شده بود در حالی که «اچچه دین» فروکش کرد و نهادها «تسخیر شدند» در حالی که جامعه «از هم پاشید». سیبال همچنین خواستار تغییر دولت در انتخابات سراسری 2024 شد.

حمله وزیر سابق اتحادیه به دولت NDA به رهبری BJP یک روز پس از پایان نه سال ریاست جمهوری نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور صورت گرفت.

سیبال در توییتی با استفاده از خطوط قافیه، دولت را مورد انتقاد قرار داد.

“نه سال مودی، رسانه “گودی” است و هند مودی است. ترس و فریب، نیازی به اصلاح نیست. سیاست تقسیم شد، “آچه دین” فروکش کرد. مخالفان زمین گیر شدند، رهبران کلیدی دستگیر شدند. نهادها دستگیر شدند، جامعه از هم پاشید.” او گفت.

سیبال افزود: اکنون برای تغییر در سال 2024 دعا کنیم.

سیبال که در دولت های UPA-1 و UPA-2 وزیر اتحادیه بود، از این سمت کناره گیری کرده بود کنگره در ماه می سال گذشته و با حمایت حزب سامجوادی به عضویت در راجیا سبها به عنوان عضو مستقل انتخاب شد. او اخیراً یک پلتفرم غیرانتخاباتی «انصاف» را با هدف مبارزه با بی عدالتی منتشر کرد.

حمله سیبال به دولت پس از آن صورت گرفت که BJP دستاوردهای 9 ساله دولت NDA را برجسته کرد و گفت که کشور تحت رهبری نخست وزیر مودی شاهد “توسعه همه جانبه و رشد فراگیر” بوده است.