سونی: NCLAT دستور دادگاه برای ارزیابی مجدد بررسی بورس اوراق بهادار در مورد ادغام Zee-Sony را کنار گذاشته است.

دادگاه تجدید نظر قانون شرکت ملی (NCLAT) روز جمعه دستور دادگاه را که به دو بورس اصلی دستور داد تا تأییدیه قبلی خود را برای طرح ادغام Zee-Sony بررسی کنند و گواهی نامه های جدید بدون اعتراض (NOC) خود را برای همین طرح ارائه کنند، لغو کرد. تاریخ جلسه بعدی

شعبه قاضی راکش کومار و یکی از اعضای فنی الوک سریواستاوا در دستور شفاهی خود حکم 11 مه شعبه بمبئی دادگاه ملی حقوق شرکت (NCLT) را کنار گذاشته است.

سفارش دقیق در زمان ارائه این گزارش در دسترس نبود.

پیش از این، در 11 مه، دادگاه به بورس ملی (NSE) و بورس اوراق بهادار بمبئی (BSE) دستور داده بود تا در تأییدیه های اولیه مربوطه خود برای اتحادیه Zee-Sony تجدید نظر کنند و گواهی های بدون اعتراض به روز شده را قبل از جلسه بعدی صادر کنند. دادگاه بعدی در تاریخ 16 ژوئن به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

در حالی که این دستور را در دادگاه استیناف به چالش می کشید، Zee Entertainment Enterprises Limited (ZEEL) از طریق وکیل ارشد Mukul Rohatgi و Nitesh Jain، شریک شرکت حقوقی Trilegal استدلال کردند که فرصت کافی برای ارائه طرف استدلال خود فراهم نشده است و دادگاه این کار را انجام نمی دهد. صلاحیت رسیدگی به مسائلی مانند هزینه های غیررقابتی را ندارند.

NCLT در دستور خود به صرافی ها دستور داده بود که بررسی کنند آیا روش پرداخت هزینه غیررقابتی بین دو نهاد موریس با سیاست های مربوطه Sebi مطابقت دارد یا خیر.

زی و سونی در دسامبر 2021 قراردادهای قطعی برای ادغام مشاغل خود امضا کردند. ادغام توسط سهامداران BSE، NSE و Zee تایید شده است. کمیسیون رقابت هند نیز موافقت مشروط با ادغام را صادر کرده است. طبق شرایط قرارداد پیشنهادی، سونی پیکچرز انترتینمنت به طور غیرمستقیم اکثریت 50.86 درصدی را در شرکت ترکیبی در اختیار خواهد داشت، در حالی که بنیانگذاران Zee مالک 3.99 درصد و 45.15 خواهند بود. درصد با سایر سهامداران زی از جمله مردم خواهد بود.

سونی همچنین هزینه غیررقابتی 1100 کرور روپیه را به مروجین گروه Essel پرداخت خواهد کرد.