سوناک: نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، اولین نتیجه آزمون انتخاباتی “ناامیدکننده” را پذیرفت

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه اعتراف کرد که این رقابت برای حزب محافظه‌کار حاکم «ناامیدکننده» بوده است، زیرا احزاب مخالف کارگر و لیبرال دموکرات در انتخابات محلی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته‌اند. رأی دهندگان روز پنجشنبه به پای صندوق های رای رفتند تا نمایندگان محلی 230 شورا از 317 شورای انگلیس را انتخاب کنند که اولین آزمون انتخاباتی سوناک از زمان تصدی مسئولیت در خیابان داونینگ 10 در اکتبر 2022 بود.

حتی با ادامه شمارش نتایج، حزب کارگر کنترل برخی از شوراهای هدف اصلی خود از جمله Medway در جنوب شرقی انگلستان را به دست آورد که به مدت 20 سال تحت کنترل محافظه‌کاران بوده است.

نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که از دست دادن کمتر از 1000 کرسی برای حزب محافظه‌کار به عنوان نتیجه خوبی برای سوناک تلقی می‌شود، با توجه به اینکه دولت معمولاً در نظرسنجی‌های محلی نزدیک به انتخابات عمومی – که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2018 (دومین سال پیش‌بینی می‌شود) با شکست مواجه شود. سال آینده.

با این حال، به نظر می رسد که از این آستانه عبور می کند و فشار زیادی را بر رهبر هند بریتانیایی در صفوف حزب خود وارد می کند.

سوناک در حالی که نتایج و روندهای اولیه به دست آمد، گفت: «از دست دادن اعضای سختکوش محافظه‌کار همیشه ناامیدکننده است.

او تاکید کرد: «من هیچ حرکت گسترده ای را به سمت حزب کارگر تشخیص نمی دهم.

با این حال، احزاب مخالف نتایج را نشانه بزرگی از اتفاقات آینده در انتخابات عمومی اعلام کرده اند. سر کیر استارمر، رهبر حزب کارگر گفت: “اشتباه نکنید، ما در مسیر کسب اکثریت حزب کارگر در انتخابات عمومی بعدی هستیم. ما اعتماد و اطمینان رای دهندگان را به دست آورده ایم و اکنون می توانیم ادامه دهیم و کشورمان را تغییر دهیم.”

در همین حال، سر اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات ها، نتایج را به عنوان “شب بزرگ” برای حزب خود توصیف کرد.

وی اعلام کرد: “لیبرال دموکرات ها برنده بزرگ انتخابات محلی امسال هستند.”

در حالی که کارشناسان نظرسنجی احتیاط می کنند و می گویند که انتخابات محلی هرگز ثابت نشده است که شاخص بسیار قابل اعتمادی برای یک انتخابات عمومی است، موسیقی خلق و خوی اطراف سوناک که حزبی عمیقاً منشعب شده را بدون حمایت گسترده تر رای دهندگان بریتانیا تسخیر کرده است. بلندتر

جان کورتیس کارشناس نظرسنجی به بی بی سی گفت: «پیام روشن شب در واقع این است که محافظه کاران بد عمل کرده اند.

“چیز کمی دشوارتر برای حزب کارگر این است که بله، برخی از اهداف خود را هدف قرار داده است و در حال حاضر به دستاوردهای قابل توجهی رسیده است. [but] باید غنایم را با دیگر احزاب مخالف تقسیم کند.

او هشدار داد: “و به ویژه، تنها چیزی که حزب کارگر واقعاً خواهد داشت، من در مورد این نتایج فکر می کنم اگر ادامه یابد این است که بله، نوسان در انتخابات محلی تقریباً همان چیزی است که از نظرسنجی های ملی انتظار دارید – اما نه کاملا”. .

آمار کامل انتخابات تنها تا جمعه شب مشخص خواهد شد، اما به نظر می رسد تصویر کلی برای بخش های بزرگی از انگلیس دور شدن از محافظه کاران تحت رهبری سوناک است که عمدتا به عنوان واکنشی به بحران فلج کننده هزینه های زندگی پیش روی این کشور تلقی می شود. .