سنگول: بیایید این نماد را از گذشته در آغوش بگیریم تا ارزش های حال خود را تأیید کنیم: ششی ثارور در سنگول

در میان درگیری های شدید سنگول، ششی ثارور، رهبر ارشد کنگره روز یکشنبه گفت مواضع اتخاذ شده توسط دولت و اپوزیسیون در مورد این موضوع قابل آشتی است، زیرا او خواستار پذیرش این نماد از گذشته برای تأیید ارزش های امروز ما شد. اظهارات او در بحبوحه جنگ لفظی بین کنگره و BJP بر سر تاریخ سنگول با نخست وزیر نارندرا مودی بیان می شود که این نمادی از انتقال قدرت از بریتانیا در سال 1947 است و باید پس از استقلال احترام لازم را کسب می کرد. اما به عنوان “عصای راه رفتن” در Anand Bhawan در Prayagraj به نمایش گذاشته شد.

کنگره ادعا کرده است که هیچ مدرک مستندی از لرد مونت باتن، سی راجاگوپالاچاری و جواهر لعل نهرو وجود ندارد که سنگول را نماد انتقال قدرت از بریتانیا به هند توصیف کرده باشند.

ثارور در یک پست طولانی در توییتر گفت: “نظر من در مورد مناقشه سنگول این است که هر دو طرف استدلال های خوبی دارند. دولت به درستی استدلال می کند که عصا نشان دهنده تداوم سنت با تجسم حاکمیت مقدس و حاکمیت دارما است. مخالفان به درستی استدلال می کنند. استدلال می کند که قانون اساسی به نام مردم تصویب شده است و حاکمیت در مردم هند به عنوان نماینده در پارلمان آنها وجود دارد و یک امتیاز پادشاهی نیست که توسط حق الهی صادر شده است.

او گفت: «این دو موضع قابل آشتی هستند اگر کسی به سادگی شاه ماهی قرمز بحث‌برانگیز را در مورد عصایی که توسط مانت‌باتن به (جواهر لعل) نهرو برای نماد انتقال قدرت داده شده است، رها کند، داستانی که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد.»

ثارور گفت در عوض باید به سادگی گفت که عصای سنگول نماد سنتی قدرت و اقتدار است و با قرار دادن آن در لوک سبها، هند تأیید می کند که حاکمیت در آنجاست و نه با هیچ پادشاهی.

« بازگشت به داستان های توصیه


وزیر سابق اتحادیه و نماینده مردم تیرووانانتاپورام گفت: “بیایید این نماد را از گذشته در آغوش بگیریم تا ارزش های امروز خود را تأیید کنیم.” نخست وزیر نارندرا مودی صبح یکشنبه ساختمان جدید پارلمان را در اینجا افتتاح کرد و سنگل تاریخی را در اتاق لوک سبها نصب کرد.