سنگاپور: دریاسالار هاری کومار، فرمانده نیروی دریایی هند با وزیر دفاع سنگاپور تماس گرفت. روابط نظامی طولانی مدت را مجدداً تأیید می کند

دریاسالار هاری کومار، رئیس نیروی دریایی هند روز چهارشنبه با دکتر انگ انگ هن، وزیر دفاع سنگاپور تماس گرفت و بر روابط دفاعی دوجانبه قوی و طولانی مدت بین دو کشور تاکید کرد. وزارت دفاع سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد، آنها همچنین تحولات امنیت منطقه ای و اهمیت استفاده از پلتفرم های چندجانبه برای اعتمادسازی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که هاری که از 1 تا 4 می از سنگاپور بازدید می کند، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاع دریایی (IMDEX) آسیا با دکتر نگ، وزیر دفاع سنگاپور دیدار و در مورد روابط دوجانبه گفتگو کرد.

در اول ماه مه، او اطلاعات مختصری در مورد تاریخ سنگاپور دریافت کرد و از یادبود جنگ کرانجی بازدید کرد و پس از آن از گارد افتخار در وزارت دفاع بازدید کرد، قبل از تماس با رئیس نیروی دفاعی، دریاسالار عقب (RADM) آرون بنگ و رئیس نیروی دریایی RADM شان واتون در 2 می.

روز سه‌شنبه، کومار همچنین در مراسم افتتاحیه اولین رزمایش دریایی آسه‌آن-هند در یک پایگاه دریایی کلیدی در سنگاپور شرکت کرد.

این رزمایش که به میزبانی مشترک نیروی دریایی هند و سنگاپور برگزار می شود، شاهد شرکت کشتی ها و پرسنل سایر کشورهای آسه آن (انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا) خواهد بود.

دو ناو جنگی خط مقدم نیروی دریایی هند برای شرکت در رزمایش دریایی روز دوشنبه وارد سنگاپور شدند.

در طول سفر خود به سنگاپور تا کنون، هاری همچنین از مرکز اطلاعات فیوژن (IFC) در RSS سنگاپور – پایگاه دریایی چانگی (CNB) بازدید کرد، جایی که او در مورد چگونگی کمک IFC به امنیت دریایی از طریق واکنش‌های عملیاتی نیروی دریایی منطقه از طریق اطلاعات توضیح داده شد. اشتراک گذاری کومار همچنین در هشتمین دوره کنفرانس بین المللی امنیت دریایی (IMSC) در 4 می 2023 شرکت خواهد کرد.

سفر او بر روابط دفاعی دوجانبه قوی و طولانی مدت بین سنگاپور و هند تاکید می کند.

وزارت دفاع در بیانیه خود گفت: نیروی دریایی جمهوری سنگاپور (RSN) و نیروی دریایی هند به طور منظم از طریق تمرینات دوجانبه، تبادلات حرفه ای، بازدیدها و حضور متقابل در دوره ها با یکدیگر تعامل دارند.

این وزارتخانه افزود: این تعاملات سودمند دوجانبه باعث تعمیق روابط دوجانبه دفاعی، افزایش درک متقابل و تقویت همکاری بین دو نیروی دریایی شده است.