سندرم شخص سفت: سندرم فرد سفت چیست؟ در مورد اختلال عصبی نادری که سلین دیون را مجبور کرد تور خود را لغو کند، بدانید

سلین دیون خواننده سرشناس به طور رسمی لغو تور جهانی مورد انتظار خود را اعلام کرد و دلیل اصلی را وضعیت سلامتی خود عنوان کرد. در ویدئویی احساسی که اخیرا منتشر شده است، این خواننده فاش کرد که به سندرم فرد سفت مبتلا شده است، یک اختلال عصبی نادر که بر بخش کوچکی از مردم تاثیر می گذارد.

سندرم فرد سفت چیست؟

سندرم فرد سفت که در هر میلیون تنها یک تا دو نفر را مبتلا می کند، یک اختلال عصبی خودایمنی نادر است. علت اصلی این بیماری آنتی بادی به نام گلوتامیک اسید دکربوکسیلاز یا GAD65 شناسایی شده است. این وضعیت خودایمنی منجر به اسپاسم عضلانی، افزایش سفتی در طول زمان و ایجاد درد قابل‌توجه می‌شود. اگرچه در حال حاضر هیچ درمان شناخته‌شده‌ای برای سندرم فرد سفت وجود ندارد، موارد خفیف‌تر را می‌توان از طریق دارو درمانی مداوم مدیریت کرد.

علاوه بر این، مؤسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی خاطرنشان می کند که این امر در زنان شایع تر است و زنان دو برابر مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. اغلب با بیماری های خودایمنی مانند دیابت نوع I، تیروئیدیت، ویتیلیگو و کم خونی خطرناک همراه است. علت دقیق SPS به طور کامل شناخته نشده است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ناشی از یک پاسخ غیرطبیعی خود ایمنی در مغز و نخاع است.

سلین دیون تأثیر این بیماری را بر زندگی خود توصیف کرد و گفت: «متاسفانه اسپاسم ها بر تمام جنبه های زندگی روزمره من تأثیر می گذارد، گاهی اوقات هنگام راه رفتن با مشکل مواجه می شوم و به من اجازه نمی دهد از تارهای صوتی خود برای آواز خواندن به روشی که عادت کرده ام استفاده کنم. “

گزارش ها نشان می دهد که مشکلات سلامتی دیون را می توان به سال 2021 ردیابی کرد، زمانی که او مجبور شد تور لاس وگاس خود را به دلیل اسپاسم عضلانی لغو کند. یک سال دیگر طول کشید تا خواننده بیماری خود را تشخیص داد.

سوالات متداول

  1. سلین دیون چند سال دارد؟
    55 ساله
  2. سلین دیون کجاست؟
    شارلمانی، کبک، کانادا

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.