سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بزرگ در نیمه هادی ها طبیعی به دلیل ژئوپلیتیک. نوآوری، طراحی به همان اندازه مهم است: MoS IT

سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بزرگ در نیمه هادی ها طبیعی به دلیل ژئوپلیتیک.  نوآوری، طراحی به همان اندازه مهم است: MoS IT

دهلی نو: راجیو چاندراسخار، وزیر امور الکترونیک و فناوری اطلاعات، روز دوشنبه گفت که نقشه راه دولت برای بخش نیمه هادی ها مستلزم سرمایه گذاری های بزرگ به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی است، اما به طراحی و نوآوری اهمیت یکسانی می دهد. چاندراسخار که در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی VLSI و سیستم‌های جاسازی شده صحبت می‌کرد، گفت عملکرد هند در طول همه‌گیری کووید-19، این کشور را در میان متخصصان حوزه فناوری قرار داده است.

جاه طلبی های ما به طور خاص در فضای نیمه هادی بسیار واضح است. جاه طلبی ما و نقشه راه ما برای فضای نیمه هادی بدیهی است که سرمایه گذاری بزرگی را شامل می شود. با توجه به ژئوپلیتیک جهان در فاب ها (ساخت نیمه هادی) طبیعی است، اما به همان اندازه مهم اکوسیستم اطراف است. نوآوری، طراحی و سیستم ها

وزیر امور خارجه گفت: ما اساساً سرمایه دولتی را برای ایجاد مهارت سرمایه گذاری می کنیم … از جنبه تحقیقاتی تا مهندسی طراحی و آزمایش و نیروی کار بسته بندی.

دولت پیشنهادهایی از پنج شرکت برای راه اندازی کارخانه های تولید تراشه و نمایشگر الکترونیکی با سرمایه گذاری 1.53 میلیون روپیه دریافت کرده است.

Vedanta Foxconn JV، IGSS Ventures و ISMC پیشنهاد راه اندازی کارخانه های تولید تراشه های الکترونیکی با سرمایه گذاری 13.6 میلیارد دلاری (حدود 1.02 لک کرور) را دارند. آنها به دنبال حمایت 5.6 میلیارد دلاری (حدود 42000 کرور) از مرکز تحت برنامه 76000 کرور Semicon India بوده اند.

دولت تا سقف 40 درصد برای تراشه های بالای 28 نانومتر تا 45 نانومتر و تا 30 درصد برای راه اندازی واحدهای تولیدی ویفرهای 45 تا 65 نانومتری حمایت مالی می کند.

ودانتا و الست پیشنهاد کرده‌اند که واحدهای تولید نمایشگر را با سرمایه‌گذاری 6.7 میلیارد دلاری (حدود 50000 کرور) در تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ و غیره راه‌اندازی کنند. آنها به دنبال حمایت 2.7 میلیارد دلاری (حدود 20000 کرور روپیه) از مرکز تحت این طرح برای راه اندازی صفحه نمایش در هند بوده اند.

این مرکز همچنین مشوق هایی را در زمینه طراحی تراشه، پشتیبانی از زیرساخت طراحی، مشوق های مرتبط با طراحی محصول و غیره ارائه می دهد.

این مشوق ها شامل بازپرداخت حداکثر 30 میلیون روپیه برای هر درخواست برای ساخت ویفر چند پروژه ای برای طراحی، و 6 تا 4 درصد بازپرداخت در فروش خالص کالاهای نیمه هادی طراحی شده برای پنج سال از شروع سال مالی 2022-23 است.

ما در هند امروز از طریق ترکیبی از سیاست‌ها، دیدگاه رهبری در نقطه عطف بی‌سابقه‌ای از نظر رشد و گسترش بخش فناوری خود هستیم. “چاندراسخار گفت.

او افزود که هند سریعتر از هر اقتصاد دیگری در جهان تک شاخ در بخش استارتاپ ایجاد کرده است.

“اگر آن را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید و دیدگاه نخست وزیر از “تکاد” را به عنوان نقطه بعدی در نظر بگیرید و به جلو نگاه کنید، واضح است که ما امروز باند فرصت هایی در فضای ESDM (طراحی و ساخت سیستم های الکترونیکی) به صورت تعبیه شده داریم. فضای طراحی و البته در فضای نیمه هادی.

وزیر امور خارجه گفت: ما در حال سرمایه گذاری و تشویق کارآفرینی در استارت آپ ها در اکوسیستم طراحی و نوآوری هستیم. واضح است که جاه طلبی های ما واقعی است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.