سرشماری تا قبل از انتخابات لوک سبها بعید است. از شهروندان در مورد گوشی های هوشمند، اینترنت، غلات سوال شود

دهلی نو، مقامات گفتند که سرشماری ده ساله ای که به دلیل همه گیری برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد، بعید است که قبل از انتخابات بعدی لوک سبها که قرار است در آوریل تا می 2024 برگزار شود، برگزار شود. دسترسی به گوشی‌های هوشمند، اینترنت، لپ‌تاپ، رایانه، اتومبیل، دو چرخه، غلات اصلی مصرفی برخی از 31 سؤالی است که در سرشماری هر زمان که برگزار می‌شود، پرسیده می‌شود.

مرحله فهرست خانه های سرشماری و تمرین به روز رسانی ثبت ملی جمعیت (NPR) قرار بود از اول آوریل تا 30 سپتامبر 2020 در سراسر کشور انجام شود، اما به دلیل شیوع COVID-19 به تعویق افتاد.

عملیات سرشماری همچنان به حالت تعلیق درآمده و دولت هنوز برنامه جدیدی را اعلام نکرده است.

مقامات گفتند که در ژانویه، دفتر ثبت کل و کمیسر سرشماری هند اعلام کرد که تاریخ مسدود شدن مرزهای اداری – ایجاد مناطق یا مناطق فرعی جدید – تا 30 ژوئن تمدید شده است.

بر اساس ضوابط، سرشماری تنها سه ماه پس از مسدود شدن محدوده‌های مرزی واحدهای اداری مانند بخش‌ها، بخش‌ها، تحصیلات، طلاق و کلانتری‌ها (پس از 30 شهریور) قابل انجام است.

دو تا سه ماه نیز برای آموزش کل 30 هزار کارمند/معلم دولتی در سرتاسر هند که به عنوان سرشماری برای سرشماری درگیر خواهند شد، مورد نیاز است.

در همین حال، کمیسیون انتخابات روند انتخابات عمومی بعدی مانند بازنگری فهرست رای دهندگان و غیره را آغاز خواهد کرد. از ماه اکتبر، فضای کمی برای برگزاری مانور سرشماری وجود دارد، زیرا قرار است افراد یکسانی از سوی هر دو درگیر شوند. این مقامات گفتند که کمیسیون انتخابات و دفتر ثبت احوال و کمیسر سرشماری.

آنها گفتند که از آنجایی که اولویت ها تغییر خواهد کرد، به احتمال زیاد عملیات سرشماری تنها پس از انتخابات لوک سبها انجام خواهد شد.

این تمرین، هر زمان که اتفاق بیفتد، اولین سرشماری دیجیتالی خواهد بود که به شهروندان این فرصت را می دهد تا خود را سرشماری کنند.

NPR برای شهروندانی که می خواهند از حق پر کردن فرم سرشماری به تنهایی و نه از طریق سرشماری های دولتی استفاده کنند، اجباری شده است. برای این کار، اداره سرشماری یک پورتال خودسرشماری را طراحی کرده است که هنوز راه اندازی نشده است.

در طی فرآیند خودسرشماری، شماره Aadhaar یا تلفن همراه به طور اجباری جمع آوری می شود.

بر اساس اعلام اداره کل ثبت احوال و کمیسر سرشماری، 31 سوال برای طرح از شهروندان تعیین شده است.

این سؤالات شامل این است که آیا خانواده ای خط تلفن، اتصال به اینترنت، موبایل یا گوشی هوشمند، دوچرخه، اسکوتر یا موتور سیکلت یا موتور سیکلت، ماشین، جیپ یا وانت دارد یا خیر.

همچنین از شهروندان سؤال می شود که چه غلاتی را در خانه مصرف می کنند، منبع اصلی آب آشامیدنی و روشنایی، دسترسی به توالت و نوع آن، خروجی فاضلاب، در دسترس بودن امکانات حمام، در دسترس بودن آشپزخانه و اتصال LPG/PNG، سوخت اصلی مصرفی پخت و پز، در دسترس بودن رادیو، ترانزیستور، تلویزیون و غیره.

همچنین از شهروندان در مورد مصالح غالب کف، دیوار و سقف خانه سرشماری، وضعیت آن، تعداد کل افراد ساکن در خانوار، اینکه آیا سرپرست آن زن است، در صورتی که سرپرست متعلق به یک کاست برنامه‌ریزی شده باشد، سؤال می‌شود. یک قبیله برنامه‌ریزی شده، تعداد اتاق‌های مسکونی که منحصراً در اختیار خانواده است و تعداد زوج‌های متاهل ساکن در خانه، از جمله.