سرشماری، به‌روزرسانی NPR بیش از سه سال به تعویق افتاد

مانیفست BJP ممکن است وعده ثبت ملی شهروندان (NRC) در کارناتاکا را در طول نظرسنجی‌های آتی داده باشد، اما سرشماری سراسری و به‌روزرسانی فهرست ملی جمعیت (NPR) بیش از سه سال متوالی به تعویق افتاده است. در ابتدا، همه گیری کووید-19 به عنوان یکی از دلایل به تعویق افتادن تمرین ده ساله ذکر شد. با این حال، با کمتر از یک سال برای انتخابات عمومی در ماه مه 2024، اداره ثبت عمومی هند (RGI) تاکنون هیچ اطلاعیه جدیدی صادر نکرده است.

وزارت کشور اتحادیه، در پاسخ های کتبی در برابر پارلمان، اطلاع داده است که “تاکنون، دولت هیچ تصمیمی برای تهیه ثبت ملی اتباع هند (NRIC) در سطح ملی اتخاذ نکرده است.”

NRC ابتدا در آسام با هدف از بین بردن مهاجران غیرقانونی آماده شد. فهرست نهایی منتشر شده در آگوست 2019 بیش از 19 میلیون متقاضی از 3.3 کرور را حذف کرده بود. با این حال، Assam NRC و داده‌های نهایی مملو از ناهنجاری‌ها هستند. کنترلر و حسابرس کل هند (CAG) ناهنجاری های بزرگ در Assam NRC را علامت گذاری کرده است.

در واقع، بودجه اتحادیه برای سرشماری از 3676 کرور روپیه در آخرین بودجه به 1564 کرور در سال جاری کاهش یافت. در این بیانیه آمده است: «سرشماری، نظرسنجی و آمار/ ثبت نام عمومی هند (RGI)، شامل مقرراتی برای دفتر ثبت عمومی و کمیسر سرشماری هند و طرح‌های مختلف RGI، از جمله ثبت ملی جمعیت و هزینه‌های سرشماری 2021 است.

با این حال، مقامات به ET گفتند که RGI در حال راه‌اندازی مراکز داده در مکان‌های مختلف در سراسر کشور است و اخیراً افسران خدمات اداری هند (IAS) را به عنوان مدیر عملیات سرشماری و ثبت‌نام شهروندان در مکان‌های مختلف در سراسر ایالت‌ها منصوب کرده‌اند. “تلاش برای برگزاری یک سرشماری دیجیتالی است، اما تاریخ‌ها هنوز مشخص نشده است. حتی اگر سرشماری قبل از انتخابات عمومی انجام شود، یافته‌ها تنها تا سال‌های 2024-2025 در دسترس هستند. یک مقام که نخواست نامش فاش شود توضیح داد که در آن مانور NPR قرار است برگزار شود.