ساچین پیلوت به آشوک گهلوت پاسخ می‌دهد، می‌گوید رهبر CM واسوندهارا راجه است، نه سونیا گاندی

یک روز پس از آن که آشوک گهلوت، وزیر ارشد راجستان، به طور غیرمستقیم ساچین خلبان رئیس کمیته کنگره پرادش (PCC) را با بیان اینکه تلاش BJP برای سرنگونی دولتش با پرداخت مبالغ هنگفت پول به برخی از نمایندگان کنگره در سال 2020 شکست خورد، هدف قرار داد، زیرا رئیس سابق BJP Vasundhara Raje موفق شد سپس با تجارت اسب مخالفت کرد، خلبان با گفتن اینکه رئیس هیئت مدیره حزبش طوری صحبت می کرد که گویی راج و نه سونیا گاندی رهبر او بود، پاسخ داد.

خلبان گفت که اتهام Gehlot مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان کنگره از رهبری BJP پول گرفته اند و آنها هنوز آن را پس نداده اند دروغ است. وی همچنین از اجمر تا جیپور علیه «عدم اقدام در برابر فساد» و در مورد مسائل جوانان خبر داد.

در میان تداوم درگیری های داخلی در کنگره راجستان، خلبان نیز اکنون به عنوان یک شورشی مزمن بدون حمایت تعداد قابل توجهی از MLA ها برای تهدید یا بی ثبات کردن دولت Gehlot دیده می شود. اما زمان حرکت یاترا درست پیش از نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا است.

پیلوت در واکنش شدید به اظهارات گهلوت در دهلپور در روز قبل به رسانه ها گفت: “پس از شنیدن سخنرانی وزیر ارشد در دهلپور، فکر می کنم رهبر او سونیا گاندی نیست، بلکه رهبر او واسونهارا راجه است… او (گهلوت) ادعا می کند که BJP سعی کرد دولت خود را سرنگون کند. سپس او می گوید که یک رهبر BJP به نجات دولت او کمک کرد. او باید تناقض را توضیح دهد. اکنون می فهمم که چرا با وجود درخواست های مکرر من، هیچ اقدامی علیه فساد توسط دولت Vasundhara Raje انجام نشد.”

پاسخ Gehlot پس از آن بود که خلبان علناً پرسید که چرا دولت ایالتی معاملات ادعایی فاسد در رژیم راجه را بررسی نمی کند.

گهلوت روز دوشنبه در تلاشی برای بازگرداندن خلبان به سرنگونی ناموفقی که در سال 2020 انجام داد، گفت: «دولت من به دلیل حمایت سه رهبر BJP – وزیر ارشد سابق واسوندهارا راجه، رئیس سابق مجلس، کایلاش مگوال و MLA می تواند نجات یابد. شبهرانی کوشواها».