سامیر وانخده، متهم در پرونده رشوه، ادعا می کند که تهدید به مرگ می شود

رئیس سابق بانک مرکزی بمبئی، سامیر وانکهد، متهم به رشوه خواری با مواد مخدر، روز دوشنبه ادعا کرد که او و همسرش در چند روز گذشته تهدید به مرگ شده اند. وانخده گفت که در این رابطه به کمیسر پلیس بمبئی نامه خواهد نوشت و از او محافظت خواهد کرد.

اداره مرکزی تحقیقات، با بررسی درخواست ادعایی 25 کرور روپیه رشوه از شاهرخ خان بازیگر به دلیل دخالت نکردن پسرش آریان در پرونده “مصرف مواد مخدر” در کوردلیا، وانکهد و چهار نفر دیگر را در 11 مه به اتهام توطئه جنایی و تهدید محکوم کرد. اخاذی، علاوه بر مقررات مربوط به رشوه در قانون پیشگیری از فساد.

او گفت که افسر سرویس درآمد هند (IRS) مدعی شد که در چهار روز گذشته، او و همسرش کرانتی ردکار تهدید به مرگ و همچنین پیام های توهین آمیز در شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند.

وانخده گفت که در این رابطه نامه ای به کمیسر پلیس بمبئی خواهد نوشت و درخواست حفاظت ویژه خواهد کرد.

او در روزهای شنبه و یکشنبه توسط مقامات CBI در بمبئی مورد بازجویی قرار گرفت.

FIR علیه Wankhede و چهار نفر دیگر بر اساس گزارش معاون وقت اداره کنترل مواد مخدر (NCB)، Gyaneshwar Singh، که سرپرستی یک تیم تحقیقاتی ویژه را بر عهده داشت، بود.

وانکهد هفته گذشته گفت که FIR علیه او فقط به این دلیل ثبت شده است که او علیه سینگ به کمیسیون ملی کاست های برنامه ریزی شده شکایت کرده است. او مدعی شد که سینگ در طی یک تحقیق او را تحقیر و مورد آزار و اذیت قرار داده است زیرا او به یک جامعه عقب مانده تعلق دارد.

افسر IRS همچنین به دادگاه عالی بمبئی مراجعه کرده بود و به دنبال لغو FIR CBI علیه خود بود.

HC روز دوشنبه حفاظت موقت وانکهده در برابر هرگونه اقدام قهری مانند دستگیری را تا 8 ژوئن تمدید کرد.