سالگرد مرگ راجیو گاندی: “پدر، تو با من هستی، به عنوان الهام”: راهول گاندی به مناسبت سالگرد مرگ راجیو گاندی ادای احترامی احساس می کند.

راهول گاندی، رهبر کنگره، روز یکشنبه با یادی از راجیو گاندی، نخست وزیر پیشین، در سی و دومین سالگرد درگذشت وی، ادای احترامی عاطفی به پدرش کرد.

“پدر، تو با من هستی، به عنوان یک الهام، در خاطرات، همیشه!” راهول گاندی در توئیتی به زبان هندی ویدئویی از لحظات مختلف راجیو گاندی را به اشتراک گذاشت.

پیش از این، راهول گاندی به همراه خواهرش پریانکا گاندی وادرا به مناسبت سی و دومین سالگرد درگذشت نخست وزیر سابق راجیو گاندی در ویر بومی در پایتخت ملی ادای احترام کردند.

سونیا گاندی، رئیس حزب پارلمانی کنگره و مالیکارجون خارگ، رئیس حزب، نیز در سالگرد مرگ راجیو گاندی، نخست وزیر پیشین، ادای احترام کردند.

راجیو گاندی در سال 1984 پس از ترور مادرش و نخست وزیر ایندیرا گاندی، مسئولیت کنگره را بر عهده گرفت. او در سن 40 سالگی با آغاز به کار در اکتبر 1984 جوانترین نخست وزیر هند شد.

او تا 2 دسامبر 1989 نخست وزیر هند بود.

راجیو گاندی متولد 20 اوت 1944، توسط یک بمب گذار انتحاری ببرهای آزادی بخش تامیل ایلام (LTTE) در یک گردهمایی انتخاباتی در Sriperumbudur در تامیل نادو در 21 مه 1991 ترور شد.