سافت بانک ماسایوشی سون قصد دارد اکثر سهام خود در علی بابا را بفروشد

فایننشال تایمز گزارش داد که توکیو: گروه سافت بانک در حال حرکت برای فروش اکثر سهام خود در غول اینترنتی چینی Alibaba Group Holding Ltd.

بر اساس گزارش این روزنامه، این سرمایه گذار ژاپنی فناوری، پس از فروش 29 میلیارد دلاری در سال گذشته، بیش از 7 میلیارد دلار از سهام علی بابا را از طریق قراردادهای آتی پیش پرداخت در سال جاری فروخته است. فایننشال تایمز گزارش داد که این قراردادها به سافت بانک امکان بازخرید سهام را می دهد، اما این گروه معاملات قبلی را با واگذاری سهام انجام داده است.

سافت‌بانک که به دلیل ضرر در شرط‌بندی‌های استارت‌آپ خود متحمل ضرر شده است، گفته است قبل از جستجوی زمان مناسب برای تهاجمی با سرمایه‌گذاری، نظم مالی را در اولویت قرار می‌دهد. سرمایه گذاران همچنین حدس می زنند که آیا این شرکت برنامه بازخرید دیگری را اجرا خواهد کرد.

سهام علی بابا در روز پنجشنبه در هنگ کنگ تا 5.2 درصد سقوط کرد و حدود 13 میلیارد دلار از ارزش بازار را از بین برد. سهام سافت بانک پس از افت حدود 8 درصدی در سال جاری تا پایان روز چهارشنبه، در توکیو تغییر چندانی نداشت.

این روزنامه با استناد به تجزیه و تحلیل خود از پرونده های نظارتی گفت که این فروش مالکیت شرکت ژاپنی علی بابا را به کمتر از 4 درصد کاهش می دهد. این نسبت از حدود 14.6 درصد سهامی که شرکت گفته بود قرار است تا پایان سپتامبر نگه دارد، کمتر است. سافت بانک زمانی مالک حدود یک سوم شرکت بود که از سرمایه گذاری اولیه 20 میلیون دلاری در یکی از معروف ترین شرط بندی های سرمایه گذاری خطرپذیر تشکیل می شد.

Mitsunobu Tsuruo، تحلیلگر سیتی بانک در یادداشتی به سرمایه گذاران گفت: “ما فکر می کنیم پیشرفت در کسب درآمد از دارایی ها شانس اعلام بازخرید را افزایش می دهد.”

علی بابا به همراه سایر شرکت های فناوری در سال های اخیر تحت نظارت شدید دولت چین قرار گرفته و سهام آن سقوط کرده است. ماه گذشته، رهبر تجارت آنلاین گفت که قصد دارد امپراتوری 240 میلیارد دلاری خود را به شش واحد تقسیم کند که به صورت جداگانه سرمایه جمع آوری کرده و عرضه های اولیه اولیه را بررسی می کنند.