روسیه پیشنهاد تشکیل گروه های منطقه ای برای مقابله با طالبان را دارد

روسیه پیشنهاد تشکیل یک گروه امنیتی منطقه ای با هند، چین، ایران و پاکستان را برای تأثیرگذاری بر اداره طالبان افغانستان برای ایجاد یک الگوی حکومتی مؤثر و ایجاد ثبات برای کشور ارائه کرده است.

ET آموخته است که این پیشنهاد در دست بررسی است. مسکو امیدوار است که این گروه منطقه ای بتواند بر رژیم طالبان در کابل برای کنترل ترور فرامرزی، نیروهای رادیکال، تجارت مواد مخدر و تقویت فعالیت های اقتصادی تأثیر بگذارد. در نشست هفته گذشته سازمان همکاری شانگهای (SCO) در گوا، وزیر امور خارجه روسیه از احیای گروه تماس سازمان همکاری شانگهای در مورد افغانستان استقبال کرد.

دهلی نو سهام بزرگی در افغانستان دارد و هند همیشه مشتاق است که بخشی از پلتفرم هایی باشد که بر این کشور تمرکز دارند. آجیت دوال مشاور امنیت ملی در سفر هفته گذشته خود به تهران با همتای خود در مورد همکاری عملی در افغانستان برای مقابله با تروریسم گفتگوی مفصلی داشت.

وزرای خارجه هند و روسیه در نشست سازمان همکاری شانگهای روز جمعه خواستار تشکیل دولت نماینده در افغانستان و حمایت از حقوق زنان شدند. اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت: “وضعیت در حال آشکار شدن در افغانستان همچنان در مرکز توجه ما قرار دارد. تلاش های ما باید در جهت رفاه مردم افغانستان باشد.” “اولویت های فوری ما شامل ارائه کمک های بشردوستانه، تضمین یک دولت واقعا فراگیر و نماینده، مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر، و حفظ حقوق زنان، کودکان و اقلیت ها است.”