روز جهانی خنده 2023: روز جهانی خنده 2023: همه آنچه که باید بدانید

خندیدن از بین بردن نگرانی ها می تواند یک شعار قدرتمند برای غلبه بر استرس و ارتقای شادی باشد، صرف نظر از چالش هایی که ممکن است زندگی ایجاد کند. خندیدن بیشتر می تواند به زندگی رضایت بخش تر و دیدگاه مثبت تری منجر شود. خنده می تواند به افراد کمک کند تا از غم و اندوه خلاص شوند و تأثیر روانی بر بدن دارند و باعث می شود افراد احساس شادی و انرژی بیشتری داشته باشند.

علاوه بر این، خندیدن می تواند با کاهش ناراحتی و تقویت سیستم ایمنی بدن به سلامت جسمانی کمک کند. هدف روز جهانی خنده افزایش آگاهی در مورد فواید فراوان خنده و اهمیت شاد ماندن است. روز جهانی خنده هر ساله در اولین یکشنبه ماه می در سراسر جهان جشن گرفته می شود. امسال، 7 می است، زمانی که مردم از سراسر جهان گرد هم می آیند تا این مناسبت شاد را تماشا کنند.

روز جهانی خنده مزایای قابل توجهی برای افراد و جامعه به طور کلی دارد. یکی از اهداف اصلی آن ترویج صلح جهانی و پرورش برادری و دوستی از طریق خنده است. علاوه بر این، نشان داده شده است که خنده کورتیزول، هورمون استرس در بدن را کاهش می دهد و منجر به سلامت روحی و جسمی بهتر می شود. همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند و تمرینی برای عضلات صورت و هسته بدن ایجاد کند. خندیدن انفجارهای انرژی را در بدن ایجاد می کند و باعث تقویت مثبت اندیشی و دیدگاه خوش بینانه می شود.

تاریخ

در سال 1988، دکتر مادان کاتاریا، بنیانگذار جنبش یوگای خنده، روز جهانی خنده را برای افزایش آگاهی در مورد تأثیر مثبتی که حالات صورت می تواند بر سلامتی فرد داشته باشد، تعیین کرد. مراسم افتتاحیه در 10 می در بمبئی برگزار شد و از آن زمان هر سال در اولین یکشنبه ماه می جشن گرفته می شود. هدف این روز برجسته کردن اهمیت خنده و شادی در زندگی ما است.

سوالات متداول

Q1: چه کسی روز جهانی خنده را شروع کرد؟
دکتر مدن کاتاریاQ2: روز جهانی خنده در سال 2023 چه زمانی است؟
امسال، در 7 می 2023 است.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسندگان / نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات و محتوای ارائه شده صحیح، به روز شده و تأیید شده است. ET بدینوسیله از هرگونه و همه ضمانت‌های صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می‌کند.