روز باستیل: مودی مهمان افتخاری در 14 جولای روز باستیل در پاریس خواهد بود

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد مشارکت راهبردی هند و فرانسه، نارندرا مودی، نخست وزیر، دعوت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را برای شرکت در رژه امسال روز باستیل به عنوان مهمان افتخاری در 14 ژوئیه 2023 در پاریس پذیرفت.

برای نشان دادن این نقطه عطف مهم، یک گروه از نیروهای مسلح هند در کنار همتایان فرانسوی خود در رژه شرکت خواهند کرد. انتظار می رود که سفر نخست وزیر با تعیین اهداف جدید و جاه طلبانه برای همکاری های استراتژیک، فرهنگی، علمی، دانشگاهی، اقتصادی، از جمله در طیف وسیعی از صنایع، نویدبخش مرحله بعدی مشارکت راهبردی هند و فرانسه باشد.

هند و فرانسه دیدگاه مشترکی در مورد صلح و امنیت به ویژه در اروپا و اقیانوسیه هند و اقیانوسیه دارند و از اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد حمایت می کنند که اساس همکاری ما در منطقه هند و اقیانوسیه نیز می باشد.

این سفر تاریخی همچنین ابتکارات مشترکی را به منظور پاسخگویی به چالش‌های کلیدی زمانه ما، از جمله تغییرات آب و هوا، از دست دادن تنوع زیستی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار ارائه خواهد کرد و فرصتی برای هند و فرانسه خواهد بود تا تعهد خود را به چندجانبه‌گرایی، از جمله تاکید کنند. در چارچوب ریاست G20 هند.