روزگار ملا: نخست وزیر نارندرا مودی گفت: تغییرات در سیستم استخدام به فساد و خویشاوندی پایان داد

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی روز سه شنبه تاکید کرد که تغییرات ایجاد شده توسط دولت او در سیستم استخدام به احتمال فساد و خویشاوندی پایان داده است زیرا او نامه های انتصابی را به بیش از 71000 نفر در “رزگار ملا” داده است. او ضمن تشریح فرصت‌های شغلی و توسعه زیرساخت‌ها که در 9 سال گذشته توسط مرکز BJP در مرکز ایجاد شده است، گفت: از درخواست برای مشاغل دولتی تا اعلام نتایج، کل فرآیند به صورت آنلاین انجام شده است.

مودی گفت: «امکان فساد و خویشاوندی در استخدام برای مشاغل دولتی اکنون پایان یافته است.

او به جلسات اخیر خود با مدیران عامل شرکت های پیشرو جهانی از جمله والمارت، اپل، فاکسکان و سیسکو اشاره کرد تا تاکید کند که “مثبت بی سابقه” در مورد صنعت و سرمایه گذاری در کشور وجود دارد.

نخست وزیر با استناد به ارقام حقوق و دستمزد خالص EPFO ​​گفت که بیش از 4.5 کرور نفر از سال 2018-2019 شغل پیدا کرده اند زیرا اشتغال رسمی در حال رشد است.

او گفت که FDI و رکورد صادرات کشور فرصت های شغلی را در گوشه و کنار هند ایجاد کرده است و خاطرنشان کرد که ماهیت مشاغل نیز با حمایت مداوم دولت از بخش های نوظهور در حال تغییر است.

او گفت که کشور شاهد انقلابی در بخش استارت‌آپ‌ها بوده است و تعداد آنها از چند صد نفر قبل از سال 2014، یعنی سالی که BJP در مرکز به قدرت رسید، به نزدیک به یک لک افزایش یافته است. حداقل 10 میلیون شغل

وی با استناد به ارقام توسعه در یک سال گذشته، گفت: طول راه های روستایی از 4 هزار کیلومتر به 7.25 هزار کیلومتر افزایش یافته است در حالی که تعداد فرودگاه ها از 74 به نزدیک به 150 فرودگاه رسیده است. ساخت بیش از 4 کرور خانه پوکا مودی گفت که طرح مسکن دولتی برای فقرا نیز فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت که تعداد دانشگاه ها از حدود 720 دانشگاه در سال 2014 به 1100 دانشگاه رسیده است در حالی که اکنون 700 دانشکده پزشکی در مقابل 400 دانشکده قبلی وجود دارد.