رهبر حزب: کنگره: پریانکا گاندی در ماه آینده در مادیا پرادش صدای اعتراض کنگره را خواهد داد

یکی از مقامات حزب گفته است که پریانکا گاندی وادرا کمپین کنگره برای انتخابات مجلس مادیا پرادش در پایان سال را از جبالپور در ماه آینده آغاز خواهد کرد. آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی در 28 نوامبر 2013 برگزار شد.

جاگات بهادر سینگ، شهردار جبالپور و رئیس شهر کنگره، روز شنبه گفت: “پریانکا جی کمپین حزب و “Sankalp 2023” را در 12 ژوئن در اینجا راه اندازی خواهد کرد.

سینگ گفت که دبیر کل کنگره یک نمایش جاده ای 2 کیلومتری در شهر برگزار خواهد کرد و در یک تجمع سخنرانی خواهد کرد.

سینگ گفت: “ما انتظار داریم 1.5 تا 2 میلیون نفر جمعیت داشته باشند. برای این منظور به زودی جلساتی با رهبران در منطقه ماهاکوشال برگزار خواهیم کرد.”

او گفت که برنامه نهایی او سه یا چهار روز دیگر منتشر خواهد شد. او گفت: “او مطمئناً در 12 ژوئن به جبلپور می آید. من در مورد آن مطلع شده ام و از سوی رهبری ایالتی خواسته شده است که مقدمات آن را فراهم کنم.”

رهبر کنگره گفت که مردم در منطقه ماهاکوشال (بخش جبالپور دارای هشت ناحیه) احساس می کنند مورد بی توجهی BJP قرار گرفته اند. او گفت: «ما (آخرین بار) در منطقه خوب عمل کردیم.

آخرین نظرسنجی‌های نمایندگان مجلس، مجلس معلقی را به همراه داشت و کنگره به عنوان بزرگترین حزب با 114 کرسی در مجلس 230 عضوی ظاهر شد. BJP 109 کرسی به دست آورد.

کنگره یک دولت ائتلافی تحت رهبری کمال نات تشکیل داد، اما در مارس 2020 پس از خروج چندین نماینده پارلمان وفادار به جیوتیرادیتیا سیندیا و پیوستن به BJP، سقوط کرد و راه را برای بازگشت شیوراج سینگ چوهان به عنوان وزیر ارشد هموار کرد.