رشد تقاضای روستایی هند: مصرف خصوصی، تقاضای روستایی باعث رشد هند در سه ماهه آوریل-ژوئن می شود، بولتن RBI برجسته می شود

در بولتن ماهانه بانک مرکزی هند آمده است که رشد هند احتمالاً عمدتاً ناشی از مصرف خصوصی است که با احیای تقاضای روستایی و افزایش شناوری مجدد در تولید در سه ماهه آوریل تا ژوئن حمایت می شود.

این مقاله که روز دوشنبه منتشر شد همچنین بیان کرد که اقتصاد جهانی در جریان های متقابل کاهش رشد و تورم بالا قرار گرفته است و آرامش ناآرامی در بازارهای مالی جهانی حاکم است زیرا آنها منتظر سیگنال های واضح تر از سوی مقامات سیاست گذاری در مورد مقررات و نظارت بانکی هستند. خطوط بیمه سپرده

در مقاله “وضعیت اقتصاد” آمده است که در آوریل و نیمه اول ماه مه 2023، شرایط اقتصادی داخلی تسریع حرکتی را که در سه ماهه آخر 2022-2023 مشاهده شد، حفظ کرده است.

تورم اصلی در آوریل 2023، برای اولین بار از نوامبر 2021، به زیر 5 درصد کاهش یافت. اوایل ماه مارس امسال، وزارت دارایی نیز از افزایش تقاضا خبر داده بود. این وزارتخانه در گزارش خود گفته است که مصرف خصوصی در هند شاهد شتاب ادامه دارد و تخمین زده می‌شود که در سال‌های 2022-2023 به میزان 7.3 درصد رشد کند، که منعکس‌کننده تقاضای بازگشتی است که در سال جاری به دلیل کاهش تقاضای متوقف شده مشاهده شد. برای خدمات تماس فشرده در سال 2021-2022، مصرف خصوصی 11.2 درصد رشد کرد.

در ادامه این بولتن آمده است که درآمد شرکت‌ها در حال شکست از انتظارات اجماع است، به طوری که بخش‌های بانکی و مالی عملکرد درآمدی قوی را به همراه رشد اعتبار قوی نشان می‌دهند.

انتظار می‌رود رشد تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول سال‌های 2023-2024 ناشی از مصرف خصوصی باشد که با حمایت از احیای تقاضای روستایی که در پشت تحولات دلگرم‌کننده در فصل بازاریابی خریف 2022-23 و بازاریابی ربیع در حال انجام است، انجام شود. فصل 2023-2024، شناوری پایدار در خدمات، به ویژه بخش‌های تماس فشرده و تعدیل فشارهای تورمی.

این مقاله توسط تیمی به سرپرستی معاون فرماندار RBI مایکل دبابراتا پاترا نوشته شده است. بانک مرکزی، با این حال، گفت که نظرات بیان شده در مقاله، نظرات نویسندگان است و دیدگاه های بانک مرکزی هند را نشان نمی دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)