رسیدگی وزارت بازرگانی به مسائل صادرات از طریق تجارت الکترونیک

یک مقام ارشد دولتی گفت: وزارت بازرگانی در تلاش است تا به مسائل مربوط به ارتقای صادرات از طریق رسانه تجارت الکترونیک رسیدگی کند. سانتوش کومار سارنگی، مدیر کل تجارت خارجی (DGFT) همچنین گفت که اگرچه هدف صادرات 2 تریلیون دلاری تا سال 2030 جاه طلبانه است زیرا مستلزم رشد سالانه 14.5 درصدی (CAGR) است، اما غیرممکن نیست.

“ما در تلاش هستیم تا به مسائل مربوط به تجارت الکترونیکی یکپارچه برای ارتقای صادرات رسیدگی کنیم. ما با وزارت درآمد، RBI، Icegate و وزارت پست در مورد موضوعاتی که مستلزم بخشودگی وظایف و مشوق‌ها هستند، در تماس هستیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که قبوض پستی در جریان است. Icegate، ساخت یک سیستم نظارتی که به بازگشت بازگشت و غیره می پردازد، توسط TPCI در یک انتشار نقل قول شد.

DGFT در تاریخ 23 مه در حال سخنرانی در نسخه افتتاحیه TPCI کنفرانس سالانه تجارت و تجارت هند در 2023 بود.

شورای ارتقای تجارت هند (TPCI)، دولت، صنعت و دانشگاه برای بررسی راه‌هایی برای رسیدن به صادرات 2 تریلیون دلاری تلاش می‌کنند.

وی افزود: “تحقیق نشان می دهد که بین صادرات بالاتر و درآمد سرانه بالاتر همبستگی مثبت وجود دارد. برای دستیابی به هدف 2 تریلیون دلاری، هند با سیاست های مربوطه بر هر دو جنبه تقاضا و عرضه تمرکز کرده است.”

سانجیت سینگ، مشاور ارشد NITI Aayog و دبیر مشترک وزارت امور خارجه نور رحمان شیخ نیز شرکت کردند.

Mohit Singla، رئیس شورای ارتقای تجارت هند در طول سخنرانی خود گفت که کنفرانس تجارت و تجارت هند در سال های آینده در خط مقدم بحث در مورد تمام جنبه های تجارت خارجی هند خواهد بود. سینگلا گفت که این کنفرانس همچنین بر چگونگی بهره مندی صنعت از ابتکارات اتخاذ شده توسط دولت، با تمرکز بر حوزه های نوظهور رشد و پتانسیل، تاکید خواهد کرد.

TPCI یک سازمان تجارت و ترویج سرمایه گذاری است.