ردیف خدمات: AAP در 11 ژوئن «تجمع ماها» را علیه دستور مرکز برگزار می کند

AAP روز دوشنبه گفت که در 11 ژوئن یک “تظاهرات ماها” را علیه “فرمان سیاه” مرکز که عملاً به معاون فرماندار کنترل خدمات اداری را می دهد، سازماندهی خواهد کرد و حکم دادگاه عالی به نفع کجریوال را نفی می کند. گوپال رای، نماینده AAP در دهلی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این فرمان نشان می دهد که مرکز “تصمیمات دیکتاتوری” مانند این را بر کشور تحمیل خواهد کرد.

او همچنین از مردم خواست تا به تجمع در رملیلا میدان بپیوندند.

“این فرمان سیاه روشن کرده است که مرکز تحت رهبری BJP تصمیمات دیکتاتوری مانند این را بر کشور تحمیل خواهد کرد. بنابراین، AAP تصمیم گرفته است تا به همراه مردم دهلی کمپینی را علیه آن راه اندازی کند.

او گفت: «در 11 ژوئن، مردم دهلی برای «تظاهرات ماها» در رملیلا میدان علیه این فرمان گرد خواهند آمد.

این مرکز در 19 مه این فرمان را برای ایجاد یک سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی برای انتقال افسران کادر IAS و DANICS و رسیدگی انضباطی علیه آنها صادر کرد.

این یک هفته پس از آن اتفاق افتاد که دادگاه عالی کنترل خدمات را به استثنای خدمات مربوط به پلیس، نظم عمومی و زمین به دولت منتخب دهلی واگذار کرد.

روز یکشنبه، آرویند کجریوال، وزیر ارشد، نیتیش کومار، همتای خود در بیهار در اینجا ملاقات کرد و خواستار اتحاد مخالفان برای مقابله با BJP شد.

کجریوال گفت که با رهبران احزاب مختلف ملاقات خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که هر لایحه ای که برای جایگزینی فرمان مرکزی اخیر آورده شده است در راجیا سبها تصویب نمی شود.