راپیدو دهلی: HC به اطلاعیه دولت دهلی مبنی بر توقف خدمات Rapido، Uber و سایر تجمع کنندگان می ماند

دادگاه عالی دهلی روز جمعه برای تسکین بزرگی برای جمع‌آوری تاکسی مانند اوبر و راپیدو، اعلامیه عمومی صادر شده توسط اداره حمل‌ونقل دهلی علیه ادامه فعالیت‌های آنها را متوقف کرد.

یک شعبه متشکل از قاضی سورش کومار کیت و نینا بانسال کریشنا نیز به وزارت حمل و نقل دستور داد تا زمانی که خط مشی زمانی مشخص نشود، هیچ اقدام قهری علیه راپیدو و دیگران انجام ندهد.

آبیشک آواستی گفت: «دیوان عالی محترم دستور داده است که هیچ اقدام قهری از سوی مقامات مربوطه در NCT دهلی علیه تاکسی های دوچرخه سواری Rapido و راکبان آن انجام نشود تا زمانی که مقررات لازم برای تنظیم عملکرد تاکسی های دوچرخه توسط دولت اعلام شود.» ، شریک ارشد، AZB و شرکای نماینده Rapido.

وی افزود: “این یک تصمیم بسیار خوشایند برای راپیدو و کاپیتانان آن است و از مشقت های ناروایی که کاپیتان ها در حال حاضر به دلیل چالش های صادر شده توسط بخش حمل و نقل با آن روبرو هستند، جلوگیری می کند.”

اپراتورهای تاکسی دوچرخه مانند Ola، Uber و Rapido در فوریه امسال هشدار داده بودند که در جاده های دهلی تردد نکنند زیرا قوانین وسایل نقلیه موتوری را نقض می کند.

اداره حمل و نقل در اطلاعیه ای عمومی گفت: این شرکت ها تا 1 میلیون روپیه جریمه خواهند شد، زیرا استفاده از دوچرخه برای مقاصد تجاری قانون وسایل نقلیه موتوری 1988 را نقض می کند.

دولت ایالتی به شرکت های تاکسی دوچرخه مبتنی بر اپلیکیشن دستور داده بود که خدمات خود را فورا متوقف کنند تا از پیگرد قانونی و مجازات جلوگیری کنند. آشیش کوندرا، دبیر اصلی بخش حمل و نقل دولت دهلی، به ET گفت که استفاده از تاکسی های دوچرخه در پایتخت زیاد شده است و دولت این قانون را با درخواست از افسران اجرای حمل و نقل در سایه برای رزرو سفر به صورت ناشناس و جریمه کردن راننده و شرکت به دلیل تردد، اجرا می کند.

او گفت: «پلیس برای رانندگان خودرو و تاکسی که با خودروهای پلاک زرد رانندگی می‌کنند، بررسی‌های پیشینه انجام می‌دهد که ایمنی را به‌ویژه برای زنان تضمین می‌کند. این موضوع در مورد تاکسی‌های دوچرخه‌سواری صدق نمی‌کند، زیرا تحت هیچ مقرراتی نیست.»

(با ورودی های ایندو بهان از دفتر ET)