راه آهن Kisan بیشتر برای کمک به کشاورزان برای دستیابی به قیمت های بهتر

دهلی نو: دولت در حال برنامه ریزی برای افزایش قطارهای قطار کیسان است که سبزیجات و میوه ها را به مناطق مختلف کشور منتقل می کند تا به کشاورزان کمک کند قیمت های بهتری بگیرند و هدر رفت را که تا 15 درصد است کاهش دهد. “در حال حاضر ، ما چهار قطار قطار Kisan راه اندازی می کنیم. تقاضای بیشتری برای راه اندازی این قطارها وجود دارد زیرا کشاورزان از مزایایی بهره مند می شوند. راه آهن ، با هماهنگی نزدیک با وزارت کشاورزی ، در حال برنامه ریزی برای معرفی قطارها و مسیرهای بیشتر است. ”

در حال حاضر ، قطارهای راه آهن Kisan در حال حمل میوه و سبزیجات هستند که Devlali در ماهاراشترا را به Muzaffarpur در Bihar ، Ananthpur به دهلی نو ، بنگالورو به حضرت نظام الدین و Nagpur را به دهلی متصل می کنند. قطار ناگپور – دهلی پرتقال را از ناگپور حمل می کرد و دوره تکراری هنوز تنظیم نشده است.

“زمان سفر این قطارها به دلیل ترافیک کمتر در مسیرها بیش از 50٪ کاهش یافته است. در حال حاضر راه آهن با تعداد قطارهای مسافری کمتری حرکت می کند و این امر سرعت حرکت قطارهای کالایی را تسهیل می کند. مردم میوه و سبزیجات تازه دریافت می کنند. هدر رفت نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ”

وزیر راه آهن پیوش گویال ، که همچنین مسئولیت تهیه غذا و امور مصرف کنندگان را بر عهده دارد ، اخیراً گفت که دولت قصد دارد قطارهای راه آهن کیسان را در کشمیر برای انتقال سیب به مناطق مختلف کشور معرفی کند. وی افزود: “ما تصمیم گرفته ایم امسال 12 تن سیب از طریق آژانس Nafed در كشمیر تهیه كنیم. وقتی ما محصولات تولیدی با کیفیتی در کشمیر داریم ، احساس بدی دارم که سیب وارد کرده اند. ما می خواهیم این سیب ها به سراسر کشور منتقل شوند. ”