رئیس جمهور کارناتاکا چه کسی خواهد بود: وزیر ارشد کارناتاکا: ناظران کنگره گزارش را به رئیس حزب مالیکارجون خارگ تحویل می دهند

بنگالورو/دهلی نو: در میان لابی‌های شدید برای پست نخست وزیری در کارناتاکا، سه ناظر مرکزی که کنگره به نمایندگی از آن روز دوشنبه به نمایندگی از کنگره پس از صحبت به صورت انفرادی با نمایندگان مجلس نمایندگان تازه انتخاب شده به پایتخت کشور بازگشتند.

ناظران گزارش نظرات اکثریت نمایندگان مجلس نمایندگان را بعداً در روز به رئیس حزب ملیکرجون خرگه تحویل خواهند داد.

سیددارامایا، وزیر پیشین و دی.کی.

خارگ سوشیلکومار شینده، وزیر سابق ماهاراشترا، جیتندرا سینگ دبیر کل حزب و دیپاک باباریا دبیر کل سابق AICC را به عنوان ناظران برای انتخاب رهبر CLP کارناتاکا منصوب کرده بود.

این سه رهبر به همراه دبیر کل AICC مسئول کارناتاکا راندیپ سورجوالا، بنگالورو را به مقصد دهلی ترک کردند و با خارگ ملاقات خواهند کرد.

توصیه شدهداستان برای شما


ناظران به صورت انفرادی با همه نمایندگان مجلس نمایندگان تازه انتخاب شده صحبت کردند و نظر آنها را در مورد اینکه چه کسی باید وزیر ارشد دولت باشد جویا شدند. آنها یکشنبه شب بعد از شام در یک هتل خصوصی با همه نمایندگان مجلس نمایندگان صحبت کردند و این روند را تکمیل کردند. جنگ پوستر توسط هواداران از هر دو رهبر نیز بلافاصله پس از پیروزی حزب در انتخابات فوران کرده بود.

پیش از این، در جلسه حزب قانونگذار کنگره در عصر یکشنبه در بنگلور، نمایندگان مجلس نمایندگان یک قطعنامه یک خطی را تصویب کردند که به رئیس حزب اجازه می داد تا رهبر CLP در ایالت را که وزیر ارشد بعدی خواهد بود، منصوب کند.

کنگره در انتخابات مجلس دهم ماه مه با کسب 135 کرسی از مجموع 224 کرسی، پیروزی شگفت انگیزی را رقم زد.