رأی دهندگان زن به نیتیش كومار كمك می كنند تا از عوامل سوverse جلوگیری كند

پتنا: زنان رأی دهنده بهار به نیتیش كومار رئیس JDU كمك كردند تا از چندین عامل سو جلوگیری كند ، از جمله حمله شیراگ پاسوان رئیس LJP به وزیر ارشد.

43 کرسی که JDU به دست آورد بدون حمایت زنان رأی دهنده ، که تعداد بیشتری از مردان به دست آمد ، امکان پذیر نبود. مشارکت زنان 59.69٪ ثبت شد ، در حالی که مشارکت مردان 54.68٪ بود.

افزایش تعداد رأی دهندگان زن از سال 2010 به نفع کومار بوده است. تصمیمات کومار در مورد ممنوعیت ، رزرو در انتخابات ارگانهای محلی و مشاغل دولتی تضمین کرده است که زنان از سایر عوامل تصدی مسئولیت چشم پوشی می کنند.

رهبران JDU عقیده دارند که باید به کومار اعتبار داد که در یک بلوک زنان رأی دهنده مهمترین عامل کاست در ایالت است.

Neeraj Kumar سخنگوی JDU گفت: “نیتیش ابتدا مشارکت سیاسی زنان را تضمین کرد ، سپس آنها را از نظر اقتصادی توانمند کرد و متعاقباً یک اصلاح بزرگ اجتماعی را ایجاد کرد.”

یکی از طرح هایی که به دولت نیتیش در توانمند سازی اقتصادی-اجتماعی زنان کمک کرد ، انجمن ارتقاli معیشت روستایی بهار (BRLPS) بود ، یک نهاد خودمختار تحت بخش توسعه روستایی. محلی که با نام Jeevika شناخته می شود ، BRLPS توسط Kumar تبلیغ می شود و بیش از یک میلیون گروه خودیاری در ارتباط با آن دارد.

از زنان مرتبط با SHG در مناطق روستایی “Jeevika Didi” یاد می شود. منابع گفتند که قدرت کل زنان مرتبط با “Jeevika” در سراسر ایالت بیش از 1.20 کرور است.

کومار در جریان مبارزات انتخاباتی خود از زنان رأی دهنده درخواست حمایت کرد. او تقریباً در هر سخنرانی ، رای دهندگان را در مورد افزایش تعداد زنانی که در پلیس بیهار حضور داشتند ، یادآوری می کرد. وی همچنین طرح های مختلفی مانند هدیه دادن دوچرخه برای دختران مدرسه ای را برای توانمند سازی زنان برجسته کرد.

علائم واضح آرزوی رو به رشد در میان زنان وجود داشت که همچنان به تمجید از او پرداختند. تمرکز CM بر توانمند سازی اقتصادی – اجتماعی زنان ظاهراً این بار نیز به نفع وی بوده است.