دیدار رئیس IAF با رهبران ارشد نظامی سریلانکا و تبادل نظر در مورد موضوعات مهم دوجانبه

رئیس ستاد هوایی، فرمانده هوایی مارشال وی آر چاوداری روز سه‌شنبه با رهبران نظامی ارشد سریلانکا دیدار کرد و در مورد چندین موضوع مهم دوجانبه تبادل نظر کرد و در عین حال دوستی دیرینه بین دو کشور را در بحبوحه نفوذ فزاینده چین در این کشور جزیره‌ای یادآور شد. فرمانده نیروی هوایی مارشال چاوداری که روز دوشنبه در یک بازدید رسمی چهار روزه از سریلانکا وارد کلمبو شد، با فرمانده نیروی هوایی سریلانکا (SLAF)، مارشال هوایی Sudarshana Pathirana در مقر نیروی هوایی در اینجا تماس گرفت.

به عنوان بخشی از تعهد هند نسبت به ظرفیت سازی نیروهای مسلح سریلانکا، رئیس ستاد هوایی نیروی هوایی هند، ملخ های AN-32 را برای اطمینان از آمادگی عملیاتی بالای هواپیمای تحت کنترل نیروی هوایی سریلانکا ارائه کرد.

کمیسیون عالی هند در کلمبو، “سردار مارشال VR Chaudhari #CAS @IAF_MCC ملخ‌های AN-32 را به فرمانده @airforcelk در پایگاه هوایی کاتونایاکه از طرف دولت هند اهدا کرد. نشان دهنده تعهد قاطع هند به ظرفیت‌سازی نیروهای مسلح سریلانکا است.” توییت کرد.

رئیس ستاد هوایی به دعوت مارشال هوایی پاتیرانا از سریلانکا بازدید می کند. کانال 1 نیوز سریلانکا گزارش داد که او به محض ورود توسط فرماندهی ایستگاه SLAF کلمبو، فرمانده هوایی سورش فرناندو، دریافت شد و یک گارد افتخار به او اهدا شد که توسط اسکادران رنگی SLAF اعطا شد.

وی همچنین با فرمانده نیروی دریایی سریلانکا، معاون دریاسالار پریانتا پررا در مقر نیروی دریایی کلمبو دیدار کرد.

در بدو ورود با رعایت سنت نیروی دریایی در درگاه های ستاد نیروی دریایی مورد استقبال قرار گرفت.

“بازدید فرمانده نیروی هوایی مارشال VR Chaudhari #CAS @IAF_MCC از سریلانکا: درگیری روز دوم در صبح. ملاقات با مارشال هوایی Sudarshana Pathirana، فرمانده @airforcelk. ملاقات با معاون دریاسالار Priyantha Perera، فرمانده @srilanka_navy هندی.” . مارشال چوداری همچنین با سرلشکر سنارات یاپا، فرمانده دانشکده دفاع ملی سریلانکا دیدار کرد و در مورد تغییر نیروی هوایی هند برای افسران ارشد نیروهای مسلح سریلانکا که در دانشکده حضور داشتند، سخنرانی کرد.

او همچنین کتاب هایی به ارزش 10 میلیون روپیه سریلانکا به این کالج معتبر هدیه داد.

در این گفت وگوها، دو طرف در مورد چندین موضوع مهم دوجانبه تبادل نظر کردند و در عین حال دوستی دیرینه دو کشور را یادآور شدند.

پس از ورودش به اینجا در روز دوشنبه، فرمانده هوایی مارشال چاوداری در معبد مقدس گانگارامایا در کلمبو از خداوند بودا طلب برکت کرد.

در بیانیه رسمی آمده است که این دیدار روابط حرفه ای موجود و پیوندهای همکاری متقابل بین دو کشور را تقویت خواهد کرد.

هیئت هند در بیانیه ای گفت: “این سفر نماد روابط قوی و همکاری نزدیک بین دو همسایه دوست است، به طوری که هند به سریلانکا شریک “اولویت یک” اعطا شده است. دوشنبه.

سفر رئیس ستاد هوایی نیروی هوایی هند روابط موجود بین دو کشور را تقویت می‌کند و گفتگوها را در مورد چالش‌های امنیتی مشترک و افزایش ظرفیت و ابتکارات ظرفیت‌سازی برای تضمین امنیت و رشد برای همه در منطقه (SAGAR) تسهیل می‌کند. در این بیانیه آمده است که توسط نخست وزیر نارندرا مودی پیشنهاد شده است.

در فوریه 2021، به دعوت فرمانده نیروی هوایی سریلانکا، 22 فروند هواپیمای نیروی هوایی هند در جشن های هفتادمین سالگرد نیروی هوایی سریلانکا شرکت کردند.

علاوه بر این، نیروی هوایی هند اولین پاسخ دهنده با استقرار سریع دارایی های خود برای ارائه تجهیزات پزشکی 12T در ماه مه 2020 و 100T نانو کود در نوامبر 2021 بود.

در آگوست سال گذشته، معاون فرمانده نیروی دریایی هند، معاون دریاسالار SN Ghormade سفری دو روزه به سریلانکا داشت و یک هواپیمای تجسسی دریایی دورنیر را به نیروی دریایی این کشور جزیره‌ای تحویل داد تا مشارکت دفاعی دوجانبه را تقویت کند.

رانیل ویکرمسینگه، رئیس جمهور سریلانکا در مراسم تحویل این کشور که همزمان با جشن هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند برگزار شد، حضور داشت. مراسم تحویل این هواپیما همچنین یک روز قبل از یوان وانگ 5، یک کشتی ردیاب موشکی و ماهواره ای چینی در بندر هامبانتوتا سریلانکا انجام شد.

نگرانی های هند در بحبوحه نفوذ فزاینده چین در سریلانکا – که در حال حاضر در تلاش برای خروج از یک بحران شدید اقتصادی است، رخ می دهد.

پکن میلیاردها دلار به سریلانکا به عنوان بخشی از طرح کمربند و جاده (BRI) خود برای ایجاد زیرساخت در آسیا وام داده است. با این حال، برخی از پروژه های زیربنایی تحت BRI به نفع سریلانکا عمل نکرده اند.

به عنوان مثال، در سال 2017، هلدینگ بندر بازرگانان چین با اجاره 99 ساله در بندر هامبانتوتا – جایی که یوان وانگ 5 در آن لنگر انداخته بود – اکثریت سهام را پس از تلاش کلمبو برای بازپرداخت بدهی ایجاد شده برای ساخت آن به دست آورد.