دولت پیشنهاد می دهد جلسه بعدی در 9 دسامبر برگزار شود. از اتحادیه های کشاورزان برای یافتن پیشنهاد مشخص وقت می خواهد

دهلی نو: دولت روز شنبه پیشنهاد داد که جلسه دیگری در تاریخ 9 دسامبر با نمایندگان کشاورزان معترض برگزار شود ، زیرا دور پنجم گفتگوهای آنها در بن بست با پایان یافتن گروه کشاورزان برای “maun vrat” (عهد سکوت) به دنبال یک پاسخ “بله یا خیر” را به درخواست آنها برای لغو سه قانون مزرعه روشن کنید.

منابع گفتند که دولت دور دیگری از جلسه را در 9 دسامبر هفته آینده پیشنهاد کرد زیرا مدتی از اتحادیه ها درخواست کرد تا پس از رایزنی های بیشتر در داخل دولت ، یک پیشنهاد مشخص ارائه دهد.

بعداً وزارت كشاورزی در توئیتی نوشت كه دور پنجم گفتگوها به پایان رسیده است.

رهبران اتحادیه گفتند که چیزی کمتر از لغو کامل قوانین نمی خواهند ، که آنها ادعا می کنند قوانینی است که برای پایان دادن به سیستم mandi و حداقل سیستم خرید قیمت پشتیبانی برای منافع شرکت ها ارائه می شود.

در طی جلسه ، نارندرا سینگ تومار ، وزیر کشاورزی ، همچنین از رهبران اتحادیه درخواست کرد که افراد مسن ، زنان و کودکان را از مکان های اعتراض به خانه های خود بازگردانند.

هزاران کشاورز از 26 نوامبر در مرزهای مختلف پایتخت ملی معترض هستند و خواستار لغو سه قانون مزرعه مصوب ماه سپتامبر هستند.

در حالی که جلسه آنها با سه وزیر اتحادیه ، از جمله تومار ، پیوش گویال و سام پاركاش ، بیش از چهار ساعت ادامه داشت ، رهبران كشاورزان به دولت گفتند كه در “سیاه و سفید” پاسخ دهد كه آیا قوانین را لغو می كند یا خیر.

Gurlabh Singh Mahal ، مشاور حقوقی اتحادیه پنجاب کیسان ، گفت که رهبران کشاورزان می خواستند دولت در “بله یا نه” پاسخ دهد و پس از اینکه دولت به درخواست دقیق آنها پاسخ نداد ، تصمیم گرفتند به “maun vrat” بروند.

برخی از رهبران کشاورز حاضر در جلسه دیده می شوند که انگشتان خود را روی لب های خود قرار می دهند و کاغذی با عنوان “بله یا نه” را در دست دارند.

در هنگام استراحت در اوایل روز ، گروه کشاورزان تصمیم گرفتند همانند روز پنجشنبه در دور چهارم گفتگوها ، غذا و چای مخصوص خود را بخورند.