دولت متعهد به انجام ضمانت های نظرسنجی است، نیازی به نگرانی نیست: معاون CM کارناتاکا DK Shivakumar

معاون وزیر کارناتاکا، دی کی شیواکومار، روز دوشنبه گفت که یک “دولت مسئول” در این ایالت وجود دارد که تمام ضمانت های ارائه شده به مردم را قبل از انتخابات مجلس انجام خواهد داد و جای نگرانی نیست. وی اما هیچ زمانبندی برای اجرای ضمانت ها مشخص نکرد، اما تاکید کرد که در جلسه اول ژوئن کابینه درباره اجرای آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد.

او گفت: “یک جلسه کابینه در اول ژوئن برگزار می شود، رئیس وزیر مسئولیت اداره دارایی را دارد، او با مسئولان بحث می کند و اطلاعات مربوطه را به کابینه می رساند. ما به قول خود عمل می کنیم. ما باید به طور سیستماتیک این کار را انجام دهیم و شیواکومار گفت، آماده سازی در حال انجام است.

وی در گفت و گو با خبرنگاران در اینجا گفت، دولت مسئولیت پذیری در این ایالت وجود دارد و به وعده های داده شده به مردم خود عمل خواهد کرد و جای نگرانی نیست.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه به تمامی وزرا موظف شده تا در بخش های مربوطه خود تجدید نظر کنند، گفت: تمامی وزرا از جمله وی از امروز کار خود را آغاز خواهند کرد.

سیددارامایا، رئیس‌جمهور، که روز شنبه کابینه خود را با معرفی 24 وزیر جدید گسترش داد، اواخر شب گذشته به همه وزرای کابینه خود، اوراق بهادار اختصاص داد.

فشارهای فزاینده ای بر دولت جدید کنگره از سوی احزاب مخالف و اقشار مختلف مردم از سراسر ایالت وجود دارد تا پنج ضمانت رای گیری خود را انجام دهد.

در اولین جلسه کابینه این دولت، بلافاصله پس از سوگند رئیس‌وزیر، معاون وزیر و هشت وزیر در 30 اردیبهشت، مقرر شد تا با پنج ضمانت‌نامه‌ای که پیش از این وعده داده شده بود، موافقت اصولی صورت گیرد. انتخابات سیددارامایح که ریاست جلسه کابینه را برعهده داشت، در آن روز به خبرنگاران گفته بود که «ضمانت‌ها» به احتمال زیاد پس از جلسه بعدی کابینه اجرا خواهند شد.

کنگره قول داده بود که «ضمانت‌ها» را اجرا کند – 200 واحد برق رایگان برای همه خانوارها (گروه جیوتی)، کمک ماهیانه 2000 روپیه به زن سرپرست هر خانواده (گروه لاکشمی)، 10 کیلوگرم برنج رایگان برای هر عضو یک خانواده. خانواده BPL (Anna Bhagya)، 3000 روپیه هر ماه برای جوانان فارغ التحصیل بیکار و 1500 روپیه برای دارندگان مدرک دیپلم بیکار (هر دو در گروه سنی 18 تا 25 سال) (YuvaNidhi)، و سفر رایگان برای زنان در اتوبوس های حمل و نقل عمومی (شاکتی)، در اولین روز به دست گرفتن قدرت در ایالت.