دوستدار محیط زیست: چگونه دوستدار محیط زیست شویم: مراحل ساده برای داشتن یک سبک زندگی دوستدار محیط زیست

داشتن یک سبک زندگی دوستدار محیط زیست برای حفظ محیط زیست، ترویج پایداری، کاهش ردپای کربن و در نتیجه محافظت از سیاره ما برای نسل های آینده ضروری است. این شامل انتخاب های آگاهانه برای به حداقل رساندن تأثیر ما بر محیط زیست، کاهش زباله و آلودگی و حفظ منابع طبیعی است.

در زیر برخی از عادات سبک زندگی سازگار با محیط زیست و پایدار آورده شده است که فرد می تواند برای تأثیر مثبت اتخاذ کند.

کاهش، استفاده مجدد و بازیافت: اولین قدم به سوی یک سبک زندگی پایدار سازگار با محیط زیست، کاهش، استفاده مجدد و بازیافت است. منظور از کاهش، کاهش میزان زباله ای است که با مصرف کمتر منابع مانند انرژی، آب و مواد خام تولید می کنیم. این را می توان از طریق تغییرات کوچک در سبک زندگی، مانند خاموش کردن چراغ ها در زمانی که استفاده نمی شود، کاهش مصرف آب یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، با انتخاب محصولاتی با حداقل بسته بندی و اجتناب از محصولات یکبار مصرف، به ویژه پلاستیک، به دست آورد. استفاده مجدد به استفاده از اقلام قابل استفاده مجدد، مانند کیسه های پارچه ای، بطری های آب، فنجان های قهوه یا چای و غیره اشاره دارد. بازیافت نیز ضروری است زیرا میزان زباله هایی را که به محل های دفن زباله ختم می شود کاهش می دهد و تقاضا برای مواد جدید را کاهش می دهد. در سال 2022، نرخ بازیافت هند تنها 22.1 درصد بود.

حفاظت از آب: کاهش مصرف آب برای حفظ منابع آب و کاهش آلودگی آب ضروری است. می توان با رفع نشتی ها، دوش گرفتن کوتاه تر، استفاده از سر دوش ها و شیرهای آب کم جریان و جلوگیری از هدر رفتن آب، مصرف آب را کاهش داد. به عنوان مثال، هنگام مسواک زدن یا اصلاح، شیر آب را ببندید تا در مصرف آب صرفه جویی شود و از باز گذاشتن شیر آب هنگام شستن ظروف خودداری کنید.

برداشت آب باران باید هم در خانه و هم در محل کار انجام شود.

انرژی تجدید پذیر: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، مانند انرژی خورشیدی یا بادی، راه موثری برای کاهش ردپای کربن و وابستگی فرد به سوخت های فسیلی است. علاوه بر این، می توان در قبض های هنگفت برق صرفه جویی کرد. اگر کسی گزینه نصب پنل های خورشیدی را ندارد، به خرید انرژی تجدیدپذیر از یک ارائه دهنده انرژی تجدیدپذیر فکر کنید.

حفاظت انرژی: Energy Star یک برنامه تحت حمایت دولت است که لوازم برقی کارآمد را تأیید می کند. ترجیحا از وسایلی با برچسب انرژی ستاره استفاده کنید. دستگاهی را انتخاب کنید که به طور خاص متناسب با نیاز شما باشد. یک دستگاه بزرگتر ممکن است انرژی بیشتری نسبت به نیاز مصرف کند. اطمینان حاصل کنید که از وسایل خود به نحو احسن استفاده می کنید. به عنوان مثال، ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی خود را فقط زمانی روشن کنید که بار کامل دارید. در صورت امکان از تنظیمات مناسب مانند صرفه جویی در مصرف انرژی یا حالت سازگار با محیط زیست در لوازم خانگی خود استفاده کنید. از محصولات LED یا روشنایی هوشمند استفاده کنید که مصرف انرژی بیشتری دارند.استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده روی یا دوچرخه سواری: حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس، قطار، و تراموا و غیره می تواند راهی کارآمد برای رفت و آمد باشد. برنامه ها و مسیرهای حمل و نقل عمومی محلی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این گزینه برای شما امکان پذیر است یا خیر. اگر نزدیک محل کار یا مقاصد دیگر زندگی می کنید، به جای رانندگی، پیاده روی یا دوچرخه سواری را در نظر بگیرید. این نه تنها می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند، بلکه مزایای سلامتی نیز دارد. استفاده از خودرو باید تشویق شود زیرا باعث کاهش تعداد خودروها در جاده ها، کاهش تراکم ترافیک و انتشار گاز می شود. حمل و نقل 29 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در هند را تشکیل می دهد.

خرید غذاهای محلی و ارگانیک: بازارهای کشاورز راهی عالی برای خرید محصولات تازه و محلی است. به برنامه کشاورزی حمایت شده از جامعه (CSA) بپیوندید که راهی عالی برای حمایت از کشاورزان محلی است.

خرید مواد غذایی ارگانیک راهی موثر برای کاهش قرار گرفتن در معرض آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی مضر است. شیوه‌های کشاورزی ارگانیک نیز پایدارتر هستند، زیرا استفاده از کودها و آفت‌کش‌ها را کاهش می‌دهند، منابع آب را حفظ می‌کنند و تنوع زیستی را ارتقا می‌دهند.

کاهش مصرف گوشت: با کاهش تدریجی مصرف گوشت شروع کنید. به عنوان مثال، سعی کنید یک روز در هفته بدون گوشت مصرف کنید و به تدریج افزایش دهید. پروتئین های گیاهی مانند توفو، عدس، لوبیا و نخود را آزمایش کنید. در هند، هر فرد به طور متوسط ​​150 پوند گوشت در سال مصرف می کند. کاهش مصرف گوشت می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد.

غذای خود را پرورش دهید: پرورش غذای خود راهی موثر برای کاهش ردپای کربن و ترویج زندگی پایدار است. غذاهای خانگی عاری از آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی مضر هستند و نسبت به مواد غذایی خریداری شده در فروشگاه به انرژی کمتری برای حمل و نقل نیاز دارند. شما می توانید غذای خود را در باغچه حیاط خلوت، تراس، بالکن یا در یک باغ اجتماعی پرورش دهید. مفهوم کشاورزی هیدروپونیک می تواند به طور موثر برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد.

از محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست استفاده کنید: به دنبال محصولات تمیز کننده ای باشید که توسط سازمان های معتبری مانند آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) یا Green Seal تایید شده اند. محصولات پاک کننده ای را انتخاب کنید که غیر سمی و فاقد مواد شیمیایی مانند سفید کننده، آمونیاک و فسفات هستند. محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست از مواد طبیعی ساخته شده و غیر سمی هستند. شما می توانید محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست خود را با استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه، جوش شیرین و آب لیمو بسازید.

کاشت درخت و حمایت از تلاش های احیای جنگل: به دنبال رویدادهای درختکاری محلی در منطقه خود باشید و شرکت کنید. کمک مالی به پروژه های احیای جنگل را در نظر بگیرید که درختان را در مناطقی که تحت تأثیر جنگل زدایی یا سایر تغییرات کاربری زمین قرار گرفته اند، کاشت کنید. این پروژه‌ها اغلب توسط سازمان‌های زیست‌محیطی اجرا می‌شوند و می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر احیای اکوسیستم‌ها داشته باشند.

جنگل زدایی 10 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد.

از محصولات قاعدگی قابل استفاده مجدد استفاده کنید: محصولات معمولی قاعدگی، مانند پد و تامپون، به زباله های دفن زباله کمک می کنند و از مواد مصنوعی ساخته شده اند که می توانند برای محیط زیست مضر باشند. محصولات قاعدگی قابل استفاده مجدد، مانند فنجان قاعدگی و پدهای پارچه ای، جایگزین سازگار با محیط زیست هستند.

به دیگران آموزش دهید: با اتخاذ عادات و شیوه های پایدار در زندگی خود و الهام بخشیدن به دیگران، الگو باشید. از رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ یا سایر اشکال ارتباطی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مرتبط استفاده کنید.

با برداشتن این گام‌ها و انتخاب‌های دوستدار محیط زیست، می‌توانیم تأثیر خود را بر محیط زیست کاهش دهیم که منجر به آینده‌ای پایدار می‌شود.

(نویسنده موسس Smiling Tree است)