دهلی: دولت AAP، SC را در مورد انتقال منشی خدمات دولت دهلی منتقل می کند

دولت دهلی به رهبری AAP روز جمعه دادگاه عالی را با این ادعا که مرکز انتقال منشی خدمات خود را اجرا نمی کند و ممکن است حکم دادگاه عالی صادر شده یک روز قبل را تحقیر کند، به دادگاه عالی منتقل کرد. روز پنجشنبه، دادگاه عالی حکم داد که دولت دهلی دارای اختیارات قانونگذاری و اجرایی بر اداره خدمات، به جز نظم عمومی، پلیس و زمین است.

رئیس دادگستری دی.

AM Singhvi، وکیل ارشد، که برای دولت دهلی حاضر شده بود، این موضوع را در مقابل یک حیثیتی از رئیس دادگستری و قاضی PS Narasimha ذکر کرد و گفت که دادگاه عالی همین دیروز حکم را صادر کرد و اکنون ممکن است توهین شود.

سینگوی گفت: بر اساس اصل 141 قانون اساسی، می‌توان به دستور این دادگاه اهانت کرد و یک هیئت باید فوراً به این موضوع رسیدگی کند.

او گفت: “آنها می گویند ما هیچ کس را منتقل نمی کنیم. من می توانم با توجه به قضاوتی که دیروز صادر شد، توهین کنم. اما زمان می برد. بنابراین لطفاً موضوع را فهرست کنید.”

آشیش مور، دبیر اداره خدمات دولت دهلی، روز پنجشنبه، ساعاتی پس از اینکه دادگاه عالی کنترل انتقال و اعزام افسران در شهر را به AAP داد، از سمت خود برکنار شد.

مدیر عامل سابق هیئت مدیره دهلی جال، آک سینگ، یک افسر IAS (کادر AGMUT) 1995، جایگزین More خواهد شد. یک دادگاه قانون اساسی متشکل از پنج قاضی به ریاست CJI به اتفاق آرا به مناقشه هشت ساله مرکز و دولت دهلی پایان داد.

در پس زمینه درگیری های مکرر بین دولت AAP و مسئول مرکز، معاون فرماندار، دادگاه عالی تاکید کرد که یک دولت منتخب باید بر بوروکرات ها کنترل داشته باشد، در غیر این صورت اصل مسئولیت جمعی تحت تأثیر نامطلوب قرار می گیرد.