دهلی: دهلی در مقابل مرکز: دولت فرمان صادر می کند، حرکت به عنوان تلاش برای لغو حکم SC تلقی می شود

این مرکز فرمانی صادر کرده است که قوانین مربوط به انتقال، ارسال، مراقبت و سایر موارد مرتبط در دولت منطقه پایتخت ملی دهلی (GNCTD) را مشخص می کند.

این به عنوان تلاشی از سوی مرکز برای کنترل مؤثر بخش خدمات دولت دهلی تلقی می شود. این تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که دادگاه عالی کنترل خدمات را به دولت دهلی واگذار کرد. در اینجا می توان اشاره کرد که دادگاه عالی در اوایل ماه مه حکم داد که دولت دهلی دارای اختیارات قانونگذاری و اجرایی بر خدمات به جز نظم عمومی، پلیس و زمین است.

اکنون، طبق دستور مرکز، «سازمان خدمات مدنی سرمایه ملی» متشکل از وزیر ارشد دهلی، وزیر ارشد، و وزیر کشور دولت دهلی ایجاد خواهد شد. این مرجع اکنون قدرت تصمیم گیری در مورد انتقال و اعزام افسران گروه A و افسران DANICS که در دولت دهلی خدمت می کنند را خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: «کلیه موضوعاتی که باید توسط مرجع تصمیم گیری شود، با اکثریت آرای اعضای حاضر و رأی دهنده تصمیم گیری می شود. کلیه توصیه های مرجع باید توسط دبیر عضو تأیید شود».

اداره خدمات ملکی سرمایه ملی در زمان و مکانی تشکیل جلسه خواهد داد که دبیر عضو ممکن است با تأیید رئیس این مرجع تصمیم بگیرد، همانطور که و در مواقع لزوم، در این فرمان آمده است.

«دولت مرکزی، با مشورت مقام، ماهیت و دسته‌های افسران و سایر کارمندانی را که برای کمک به مقام در انجام وظایفش لازم است، تعیین می‌کند و در صورت صلاحدید، چنین افسران و کارمندانی را در اختیار مقامات قرار می‌دهد. …”

“صرف نظر از هر چیزی که در هر قانون در حال حاضر در حال اجرا است، سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی موظف است انتقال و اعزام کلیه افسران گروه “الف” و افسران DANICS را که در امور دولت خدمت می کنند توصیه کند. منطقه پایتخت ملی دهلی اما نه افسرانی که در ارتباط با هر موضوعی خدمت می کنند.» بر اساس دستور در صورت وجود هرگونه اختلاف نظر، تصمیم معاون فرماندار قطعی تلقی می شود.

در این دستور آمده است: «مشروط بر اینکه در صورت اختلاف نظر، تصمیم معاون فرماندار قطعی باشد.»

حکم دادگاه عالی در 11 مه کنترل بوروکرات‌هایی را که با دولت دهلی کار می‌کنند، به استثنای افراد مرتبط با پلیس، نظم عمومی و زمین، تحت کنترل دولت منتخب قرار داد.