دهلی: “توهین به دادگاه”، “بی سابقه”: AAP در مورد فرمان مرکز در مورد انتقال، اعزام افسران گروه A در دهلی

AAP روز جمعه مرکز را به دلیل صدور حکمی برای ایجاد یک سازمان خدمات ملکی سرمایه ملی برای انتقال و رسیدگی انضباطی علیه افسران گروه A از کادر DANICS مورد انتقاد قرار داد و آن را “توهین به دادگاه” خواند. این فرمان یک هفته پس از آن صادر شد که دیوان عالی کنترل خدمات در پایتخت ملی را به دولت دهلی واگذار کرد.

آتیشی وزیر کابینه گفت که فرمان مرکز یک “پرونده واضح توهین به دادگاه” است.

“دولت مودی مخالف تصمیم وحدت رویه دادگاه قانون اساسی دیوان عالی کشور بوده است. شورای عالی امنیت دستور داده بود که به دولت منتخب اختیاراتی داده شود تا مستقلاً مطابق میل خود و بر اساس اصول دموکراسی تصمیم گیری کند. اما فرمان مرکز چنین است. او گفت که تنها انگیزه مرکز از صدور این فرمان، ربودن قدرت از دولت کجریوال است.

او با این ادعا که مرکز به مأموریت مردم یا دستورات دادگاه عالی اهمیت نمی دهد، گفت که دولت منتخب دهلی را دور خواهد زد.

او گفت: “روشن است که دولت مودی از آرویند کجریوال می ترسد. ما این اقدام بزدلانه مرکز را به شدت محکوم می کنیم.”

ساوراب بهاردواج، وزیر کابینه و سخنگوی ارشد AAP، با تکرار دیدگاه‌های مشابه، گفتند که مرکز مردم دهلی را “فریب داده است”.

“این هرگز در تاریخ کشور اتفاق نیفتاده است. این فریبی است که با دادگاه عالی و مردم دهلی انجام شده است که کجریوال را سه بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده اند. او هیچ اختیاری ندارد جز ال جی که حتی ندارد. انتخاب شده اما به مردم تحمیل شده است، دارای اختیاراتی خواهد بود و مرکز از طریق او کارهایی را که در دهلی اتفاق می افتد پیگیری خواهد کرد. این توهین به دادگاه است.”

در اوایل روز، آرویند کجریوال، وزیر ارشد دهلی و وزرای کابینه وی مدعی شده بودند که مرکز در حال توطئه برای صدور حکمی برای لغو حکم SC است.