دنبال کار می گردید؟ این مشاغل پر تقاضا هستند؟

زمانی که گوگل در ماه ژانویه 12000 کارمند خود را اخراج کرد، شش درصد از کل نیروی کار آنها را تشکیل می داد. هنگامی که کارمندان به طور ناگهانی از ایستگاه های کاری خود خارج شدند، تقریباً برای همه آنها شوک وارد شد. در حالی که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در یادداشت خود سعی کرد آتش را خاموش کند و گفت: «ما برای یک واقعیت اقتصادی متفاوت از واقعیتی که امروز با آن روبرو هستیم استخدام کردیم»، اما برای کارمندان اخراج شده تفاوت چندانی ایجاد نکرد. چون بیکار ماندند.

پست های زیادی در لینکدین توسط کارمندان منتشر شد که در مورد ناگهانی بودن همه چیز صحبت می کردند و به دنبال فرصت های جدید بودند. دنیای غیرقابل پیش بینی ای که ما در آن زندگی می کنیم، به خصوص پس از اینکه کووید، آمازون، توییتر و زوم نیز اعلام کردند که ممکن است مجبور به تعدیل شوند. و چه کسی می داند شرکتی که در آن کار می کنید ممکن است اخراج را اعلام کند یا بدتر از آن از کارمندان بخواهد استعفا دهند.

در چنین سناریوی غیرقابل پیش‌بینی، کارمندان سخت‌تر کار می‌کنند، خود را ارتقا می‌دهند و دانش خود را از طریق دوره‌های آنلاین به‌روز می‌کنند. با این حال، کار در یک جهت همیشه ایده بهتری است. در اینجا برخی از مشاغلی که در ماه های آینده تقاضای زیادی خواهند داشت، آورده شده است.

روندهای بسیاری در فضای فناوری در حال ظهور هستند، به خصوص با سر و صدایی که در مورد علم داده و هوش مصنوعی / ML وجود دارد. این مهارت‌ها مورد تقاضا و تسلط بر صنعت فناوری اطلاعات هستند. کارونیا سامپات، بنیانگذار و مدیرعامل پایودا در مورد تغییر در نقش های شغلی مرتبط با فناوری گفت: اکثر استارتاپ ها در کنار فناوری های ابری مانند AWS/Azure/GWP فرصت های قابل توجهی در این مهارت ها دارند.

“چندین عامل بر روی چشم انداز شغلی در هند تاثیر می گذارد، از جمله تحصیلات، مهارت ها، تجربه، و تقاضای صنعت. هنگامی که صحبت از مشاغل یقه آبی، مدیران تحویل، رانندگان، برق و لوله کش ها، کارکنان خانه داری و نظافت، نگهبانان امنیتی و کارگران ساختمانی می شود، این کار را انجام خواهند داد. در میان مشاغل یقه سفید، توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار، دانشمندان و تحلیلگران داده، متخصصان بازاریابی دیجیتال، متخصصان منابع انسانی، تحلیلگران مالی، حسابداران و متخصصان بهداشت و درمان مانند پزشکان و پرستاران البته مورد نیاز خواهند بود. سینگ، بنیانگذار و مدیر عامل AVSAR، گفت.

“علاوه بر این، مشاغل یقه خاکستری مانند نمایندگان خدمات مشتری، نمایندگان فروش، لجستیک و متخصصان زنجیره تامین نیز به دلیل رشد تجارت الکترونیک در هند بسیار مورد تقاضا خواهند بود. دستیاران اداری، بازرسان کنترل کیفیت و متخصصان پشتیبانی فنی این کار را انجام خواهند داد. ناونیت گفت: تقاضا برای حمایت از رشد صنایع مختلف باشد.

مهم است که در نظر داشته باشید که دورنمای شغلی بر اساس نیروهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی متفاوت است. بنابراین، حفظ روندها و پیشرفت‌های صنعت برای شناسایی فرصت‌های شغلی جدید ضروری است. «انتظار می‌رود که هر سه نوع شغل یقه‌دار – آبی، سفید، و یقه خاکستری – بخش خدمات هند را هدایت کنند. بسته به بخش خاص و نیازهای آن، انواع مختلفی از مشاغل ممکن است در صنعت خدمات تقاضای بالایی داشته باشند. صنایع خدماتی هند شامل طیف گسترده ای از بخش ها، از جمله خدمات فناوری اطلاعات و نرم افزار، مراقبت های بهداشتی، مهمان نوازی، خرده فروشی و خدمات مالی است. صنایع خدماتی در هند احتمالاً توسط مشاغلی مانند فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری هدایت می‌شوند که در آن موقعیت‌های یقه سفید در این صنعت، مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان داده‌ها و مدیران پروژه‌های فناوری اطلاعات، همچنان مورد تقاضا هستند. ثانیاً در پست‌های مراقبت‌های بهداشتی مانند موقعیت‌هایی که پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در اختیار دارند، پیش‌بینی می‌شود که توسعه صنعت مراقبت‌های بهداشتی هند را پیش ببرد.»

ثالثاً، صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری نیز در حال رشد است، بنابراین هم پست‌های یقه آبی مانند آشپز، خانه‌دار و نگهبانان و نیز سمت‌های یقه سفید مانند مدیران هتل و متخصصان بازاریابی برای گسترش مهمان‌نوازی بسیار مهم خواهند بود. و صنعت گردشگری در هند چهارم، در بخش خدمات مالی، نیاز به کارمندان یقه سفید، از جمله برای بانکداران سرمایه گذاری، حسابداران، و تحلیلگران مالی همچنان بالا خواهد بود. و با در نظر گرفتن رشد بی‌سابقه خرده‌فروشی، موقعیت‌های یقه خاکستری مانند همکاران فروش و نمایندگی‌های خدمات مشتری در تقویت توسعه صنعت خرده‌فروشی کشور بسیار مهم خواهد بود. صنایع خدماتی در هند طی چند سال آینده رشد قابل‌توجهی خواهند داشت و مشاغل متعددی ایجاد خواهند کرد. ناونیت گفت: فرصت‌ها.

به گفته Karunya Sampath، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Payoda Technologies، “Java/.NET Full stack (React/Angular) مهارت هایی هستند که برای یک سال آینده تقاضای زیادی خواهند داشت. از آنجایی که فناوری‌های بک‌اند اشباع شده‌اند و در دسترس بودن آن مهارت‌ها مورد تقاضا نیست، برای 12 ماه آینده مهارت‌های فرانت‌اند/فول استک با مشکل مواجه می‌شود. مشاغل یقه‌سفید زمانی که به میان می‌آیند تقاضای بالایی خواهند داشت. به فناوری.» بنابراین کسانی که به دنبال شغل هستند، زمان آن فرا رسیده است که مهارت های خود را ارتقا دهند.

صدف سعید، مدیر عامل Muthoot Microfin نیز ضامن مشاغل مبتنی بر فناوری است، که معتقد است: «انتظار می‌رود فناوری یک کاتالیزور کلیدی در بازار کار باشد. در حالی که پیش از این پذیرش فناوری در استارتاپ ها و شرکت های بزرگ رایج بود، اکنون انتظار می رود که در بین شرکت های متوسط، کوچک و خرد اهمیت بیشتری پیدا کند. در عصر هوش مصنوعی مولد و دیگر پیشرفت‌های فناوری پیشرفته، افرادی که چنین مجموعه‌ای از مهارت‌ها را دارند در صنایع کلیدی مانند امور مالی و زیرساخت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. علاوه بر این، انتظار می رود کارآفرینی خرد نیز نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، به ویژه با توجه به مشاغل یقه آبی ایفا کند. در هند، جایی که بخش عمده ای از جمعیت هنوز در مناطق روستایی ساکن هستند، MFIها می توانند نیرویی برای ایجاد شغل از طریق تسهیلات مالی، آموزش مهارت های تجاری، سواد مالی و همچنین آموزش مهارت باشند.

یک کارمند با یک قدم جلوتر بودن از نظر دانش صنعت و پیشرفت در بخش خود، می تواند شانس خود را برای موفقیت در استخدام یا جستجوی ترفیع در شرکت خود افزایش دهد. فقط افراد باهوش می توانند روندها را ببینند، از آنها به نفع خود استفاده کنند و از نردبان موفقیت بالا بروند.