دفاع: وزیر دفاع پیشنهادی را برای انجام اصلاحات سازگار با صنعت مرتبط با AHSP تایید کرد

مقامات روز سه‌شنبه گفتند، راجنات سینگ، وزیر دفاع، پیشنهادی را برای انجام اصلاحات سازگار با صنعت مربوط به Autoity Holding Seed Particulars (AHSP) تایید کرده است. AHSP مرجعی است که مسئول تولید، نگهداری، به روز رسانی یا منسوخ شدن کل تاریخچه و اطلاعات فنی محصولات دفاعی است.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که سینگ پیشنهادی را برای انجام اصلاحات سازگار با صنعت مرتبط با AHSP تایید کرده است.

تا کنون، اداره کل تضمین کیفیت (DGQA) AHSP برای اکثر اقلام دفاعی طراحی، توسعه و تولید شده توسط DPSU های مختلف و صنایع خصوصی بوده است.

این وزارتخانه گفت: “طبق رویه موجود، تنگناهای خاصی برای صنعت ایجاد شد تا به‌موقع در محصولات و فن‌آوری‌های آن‌ها با تغییر زمان بهبود پیدا کند. بنابراین، این وزارتخانه اکنون تصمیم گرفته است که رویه‌های AHSP را آزاد کرده و آن را برای صنعت دوست‌دار کند.” گفت.

شرکت‌های دفاعی هند که محصولات، سیستم‌ها، زیرسیستم‌ها، قطعات را بر اساس قابلیت‌های بومی خود (به استثنای فروشگاه‌های حیاتی) توسعه داده‌اند، اکنون مجاز خواهند بود که طراحی‌ها و مشخصات نهایی خود را به‌عنوان AHSP داشته باشند. در صورت هر گونه تغییر در مشخصات مهر و موم شده، یک مکانیسم ساده شده به نمایندگی از همه ذینفعان مربوطه، از جمله صنعت، تصمیم گیری خواهد کرد. در این بیانیه آمده است که DGQA روند دقیق در این زمینه را ظرف دو ماه اعلام خواهد کرد.

همچنین از DGQA خواسته شده است که تمام AHSP ها را با آنها بررسی کند و کل لیست را ظرف دو ماه منطقی کند. علاوه بر این، به آنها توصیه شده است که AHSP را در اولین فرصت به صنعت انتقال دهند. این گام مهم دیگر دولت برای تشویق بیشتر به سهولت انجام تجارت خواهد بود.