در گام اصلی آب و هوا، EPA اولین محدودیت را برای انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه ها پیشنهاد می کند

دولت بایدن محدودیت‌های جدیدی را در روز پنجشنبه برای انتشار گازهای گلخانه‌ای از نیروگاه‌های زغال‌سنگ و گاز پیشنهاد کرد، که بلندپروازانه‌ترین تلاش آن تاکنون برای کاهش آلودگی ناشی از گرم شدن سیاره از دومین عامل بزرگ این کشور در تغییرات آب و هوایی است.

قانونی که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست رونمایی شده است، می تواند نیروگاه ها را مجبور کند تا با استفاده از فناوری که مدت هاست وعده داده شده بود، اما در ایالات متحده به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، از انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کنند.

مایکل ریگان، مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست، طی بیانیه روز پنجشنبه گفت: «این دولت متعهد به رسیدگی به فوریت بحران آب و هوا و انجام اقدامات لازم است.

ریگان گفت: قانون جدید “به طور قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه های سوخت فسیلی را کاهش می دهد، از سلامتی و محافظت از سیاره ما محافظت می کند.”

ریگان در سخنرانی خود گفت: این طرح نه تنها “کیفیت هوا را در سراسر کشور بهبود می بخشد، بلکه مزایای بهداشتی قابل توجهی را برای جوامع در سراسر کشور، به ویژه جوامع خط مقدم ما … که به ناحق بار آلودگی را برای چندین دهه به دوش کشیده اند، به همراه خواهد داشت.” دانشگاه مریلند

در صورت نهایی شدن، مقررات پیشنهادی اولین باری است که دولت فدرال انتشار دی اکسید کربن از نیروگاه های موجود را محدود می کند، که حدود 25 درصد از آلودگی گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تولید می کند و بعد از بخش حمل و نقل در رده دوم قرار دارد.

این قانون همچنین در مورد نیروگاه های برق آینده اعمال می شود و تا سال 2042 از تولید 617 میلیون تن دی اکسید کربن که معادل انتشار سالانه 137 میلیون وسیله نقلیه مسافربری است، جلوگیری می کند. EPA گفت: نیروگاه های گاز سوز – باید تقریباً تمام انتشار دی اکسید کربن خود را تا سال 2038 کاهش دهند یا جذب کنند. کارخانه هایی که نمی توانند استانداردهای جدید را رعایت کنند، مجبور به بازنشستگی خواهند شد.

این طرح احتمالاً توسط گروه‌های صنعتی و ایالت‌های متمایل به جمهوری‌خواه به چالش کشیده می‌شود که دولت دموکرات را به تجاوز به قوانین زیست‌محیطی متهم کرده‌اند و نسبت به یک بحران قابل اطمینان در حال انتظار برای شبکه برق هشدار می‌دهند. قانون نیروگاه یکی از حداقل نیم دوجین قانون EPA است که انتشار گازهای گلخانه ای نیروگاه و تصفیه فاضلاب را محدود می کند.

ریچ نولان، رئیس و مدیر عامل انجمن ملی معدن، در مصاحبه ای قبل از اعلام این قانون گفت: «این واقعاً یک حمله» مقررات دولتی است که «برای تعطیلی ناوگان زغال سنگ طراحی شده است».

ریگان در تماسی با خبرنگاران روز چهارشنبه رد کرد که قانون نیروگاه – یا هر مقررات دیگری – با هدف تعطیلی ناوگان زغال سنگ بوده است، حتی اگر اذعان داشت: “ما شاهد بازنشستگی زغال سنگ خواهیم بود.”

او گفت که این پیشنهاد «متکی بر فناوری‌های ثابت شده و به آسانی در دسترس برای محدود کردن آلودگی کربن است» و مبتنی بر شیوه‌های صنعتی است که از قبل برای حرکت به سمت انرژی پاک در حال انجام است.

زغال سنگ حدود 20 درصد از برق ایالات متحده را تامین می کند که نسبت به حدود 45 درصد در سال 2010 کاهش یافته است. گاز طبیعی حدود 40 درصد از برق ایالات متحده را تامین می کند. باقی مانده از انرژی هسته ای و انرژی های تجدید پذیر مانند باد، خورشیدی و برق آبی به دست می آید.

تام کوهن، رئیس مؤسسه ادیسون الکتریک، که نماینده شرکت های الکتریکی تحت مالکیت سرمایه گذاران ایالات متحده است، گفت که این گروه ارزیابی خواهد کرد که آیا پیشنهاد EPA با تعهد آن برای ارائه انرژی قابل اطمینان و پاک مطابقت دارد یا خیر.

کوهن گفت که انتشار کربن از بخش برق ایالات متحده در همان سطح سال 1984 است، در حالی که مصرف برق از آن زمان تاکنون 73 درصد افزایش یافته است.

قانون EPA استفاده از تجهیزات را برای جذب و ذخیره انتشار کربن اجباری نمی کند – فناوری که گران است و هنوز در حال توسعه است – اما در عوض محدودیت هایی را برای آلودگی دی اکسید کربن تعیین می کند که اپراتورهای کارخانه باید رعایت کنند. برخی از نیروگاه های گاز طبیعی می توانند شروع به ترکیب گاز با منبع سوخت دیگری مانند هیدروژن کنند که کربن منتشر نمی کند، اگرچه اقدامات خاصی به صنعت واگذار می شود.

با این حال، انتظار می‌رود این مقررات منجر به استفاده بیشتر از تجهیزات جذب کربن شود، فناوری که EPA گفته است برای کنترل آلودگی “به اندازه کافی نشان داده شده است”.

جی دافی، وکیل گروه ضربت هوای پاک مستقر در بوستون، گفت که قانون EPA احتمالاً «به کارگیری فناوری جذب کربن» را بسیار بالاتر از استفاده فعلی می‌کند. او قبل از اعلام این قانون گفت: «این راهی است برای کارخانه‌های (سوخت‌های فسیلی) برای کار در دنیای کربن‌زدایی شده.

دافی با استناد به قانون EPA در دهه 1970 که نیروگاه ها را ملزم به استفاده از اسکرابرهای دی اکسید گوگرد می کرد، گفت: “صنعت نوآوری می کند و بیش از حد مطابقت دارد.” دافی در مقاله ای که در وب سایت این گروه ارسال شده است، گفت که چند سال، 119 دستگاه اسکرابر گوگرد نصب شده و 13 فروشنده وجود داشت.

اخیراً، صنعت برق ایالات متحده از اهداف تعیین شده توسط دولت اوباما در برنامه انرژی پاک خود فراتر رفت، حتی اگر این طرح توسط دادگاه مسدود شد و هرگز اجرا نشد.

با این حال، دامنه قانون نیروگاه بسیار زیاد است. به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، حدود 60 درصد از برق تولید شده در ایالات متحده در سال گذشته از سوزاندن سوخت های فسیلی در 3400 نیروگاه زغال سنگ و گاز این کشور حاصل شده است.

دیوید دانیگر، مدیر ارشد استراتژیک آب و هوا و انرژی پاک در شورای دفاع از منابع طبیعی، گفت: «این قوانین یک معامله بزرگ هستند. او و دیگر حامیانش گفتند که قوانین نیروگاه برای تحقق اهداف جو بایدن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به نصف تا سال 2030 و حذف انتشار کربن از شبکه برق تا سال 2035 بسیار مهم است.

دونیگر گفت: «ما باید این کار را برای مقابله با بحران آب و هوا انجام دهیم.

این پیشنهاد هفته‌ها پس از آن مطرح شد که دولت بایدن محدودیت‌های سختگیرانه جدیدی را برای آلودگی لوله اگزوز اعلام کرد که به دو سوم خودروهای جدید فروخته‌شده در ایالات متحده تا سال 2032 و ماه‌ها پس از اعلام قوانین بایدن برای جلوگیری از نشت متان از چاه‌های نفت و گاز نیاز دارد.

این قوانین به دنبال اقدامات اقلیمی توسط قانون زیرساخت 2021 و میلیاردها دلار اعتبار مالیاتی و سایر مشوق های قانون کاهش تورم مصوب سال گذشته است.

در حالی که بایدن مبارزه با گرمایش زمین را اولویت اصلی خود قرار داده است، او با انتقاد شدید محیط بانان – به ویژه فعالان جوان آب و هوا – به دلیل تصمیم اخیر برای تصویب پروژه بحث برانگیز نفت بید در آلاسکا مواجه شده است. طرح حفاری عظیم توسط غول نفتی ConocoPhillips می تواند تا 180000 بشکه نفت در روز در شیب شمالی غنی از نفت آلاسکا تولید کند. گروه‌های محیط‌زیست بید را «بمب کربنی» می‌نامند و کمپین #StopWillow را در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند.

طرح جدید 14 سال پس از اعلام سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا مبنی بر اینکه دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای سلامت عمومی را به خطر می اندازند، ارائه می شود. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد تا محدودیت‌هایی را برای آلودگی کربنی نیروگاه‌های ایالات متحده تعیین کند، اما طرح انرژی پاک او در سال 2015 توسط دادگاه عالی مسدود شد و بعداً توسط رئیس‌جمهور دونالد ترامپ لغو شد.

سال گذشته، دادگاه عالی نحوه استفاده از قانون هوای پاک را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تغییر دهنده آب و هوا از نیروگاه ها محدود کرد. حکم 6-3 اقتدار EPA را برای تنظیم انتشار کربن از نیروگاه ها تأیید کرد اما گفت که نمی تواند انتقال سراسری از استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را مجبور کند.

EPA گفت قانون جدید آن به اپراتورهای کارخانه انعطاف‌پذیری می‌دهد تا به روشی که انتخاب می‌کنند استانداردهای جدید را رعایت کنند. و به جای ایجاد یک محدودیت که همه نیروگاه ها باید رعایت کنند، آژانس گفت که طیفی از اهداف را بر اساس اندازه نیروگاه، تعداد دفعات استفاده از آن و اینکه آیا قبلاً برای بازنشستگی برنامه ریزی شده است تعیین می کند.