در میان محدودیت های جدید ، فروش خودرو در اروپا مجدداً افت کرد

میلان: انجمن خودروسازان اروپایی روز چهارشنبه گزارش داد: پس از یک ماه تعطیلی ، فروش خودروهای سواری در اروپا در ماه اکتبر و در میان محدودیت های جدید در بسیاری از کشورها با هدف مهار مجدد ویروس کرونا ، دوباره سقوط کرد. ACEA گفت ، صنعت اروپا ماه گذشته 953 هزار و 616 اتومبیل جدید به ثبت رسانده است که 7.8 درصد کاهش داشته و پس از سپتامبر برگشت سرمایه به ثمر رسیده است. تقاضا در اسپانیا 21 درصد ، در فرانسه 9.5 درصد و در آلمان 3.6 درصد کاهش یافت.

انجمن خودروسازان ایتالیا جداگانه گفت ، این در ایتالیا مسطح بود ، جایی که تأثیر انگیزه های دولت در ماه سپتامبر به پایان رسید “تأیید کمبود بودجه تخصیص داده شده توسط دولت برای کمک به صنعت خودرو”.

فقط ایرلند و رومانی در اتحادیه اروپا به ترتیب 5.4 و 17.6 درصد سود کسب کردند.

ACEA کوچک شدن بازار همه گیر بازار خودرو را “بی سابقه” خواند ، با فروش سالانه تقریباً 27 درصدی ، در حدود 8 میلیون خودروی سواری ، یا 2.9 میلیون واحد کمتر از سال 2019. این از خسارات مالی 2009 بیشتر است بحران ، که شش سال طول کشید تا حتی با انگیزه های دولتی بهبود یابد.

شرکت خودروسازی انبوه ایتالیایی-آمریکایی فیات کرایسلر با افزایش 4 درصدی فروش روند عمده ای را به دلیل جیپ متوقف کرد ، در حالی که شریک آینده آن ، گروه PSA ، 6.6 درصد غرق شد.

علی رغم افت ثبت نام 9 درصدی مارک های لوکس فولکس واگن ، آئودی ، لامبورگینی ، بنتلی و بوگاتی ، آنها ادعا کردند که 23 درصد سهم بازار را پشت سر فولکس واگن با 25 درصد سهم خود دارند ، اما سود خالص در فروش نشان می دهد ، در حالی که مارک های عظیم رنج می برند . فروش رنو ، رقیب فرانسوی ، ناچیز بود.

مارک های لوکس آلمان نیز با فروش 15.5 درصدی در گروه BMW و 8.1 درصدی فروش در دایملر متضرر شدند.