در حالیکه بایدن رئیس جمهور منتخب اقدامات آب و هوایی را تأمین می کند ، بودجه و فناوری را به اولویت ها منتقل می کند

دهلی نو: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، با توجه به اولویت زیاد اقدامات تغییر اقلیم و مقدماتی که ایالات متحده برای بازگشت به توافقنامه آب و هوایی پاریس آماده می کند ، می تواند برای کشورهای در حال توسعه مانند هند و تلاش گسترده جهانی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای اهمیت زیادی داشته باشد. .

انتظار می رود که تعهد ریاست جمهوری بایدن به اهداف آب و هوایی فشار مجدد به تعهدات پیمان پاریس ، پایان دادن به سردرگمی های سطح سیاست و روح تازه ای به توافق نامه هند و آمریکا دوران اوباما در مورد افزایش همکاری در زمینه امنیت انرژی ، انرژی پاک و تغییرات آب و هوایی در سال 2016 ایجاد شده است.

اسناد سیاست گذاری درمورد هندوستان که توسط کارزار انتخاباتی بایدن منتشر شده است ، نشان می دهد که روابط قوی هند و آمریکا در مورد آب و هوا و سلامت علاوه بر تجارت دو جانبه ، زمینه های با اولویت بالا برای دوره جدید است.

مقامات عالی رتبه ای که درباره سفر هند به توافق پاریس مذاکره کرده اند به ET گفتند که ریاست جمهوری بایدن تعهد بیشتری از کشورهای پیشرفته به این منظور را تضمین می کند.

“این قطعاً می تواند برای هند مفید باشد زیرا سرانجام سردرگمی سیاستی كه در صنعت آمریكا در مورد موضوع تحت ریاست جمهوری ترامپ بوجود آمد ، متوقف خواهد شد. در حال حاضر انتقال نرم افزار انرژی صاف و نرم افزاری باید انجام شود كه ما بسیار به آن احتیاج داریم. این سوال باید با وضوح بیشتری در حال حاضر مطرح شود ، “این مقام به ET گفت.

در واقع ، اکنون بسیاری از بحث های اقلیمی بین هند و ایالات متحده به سوال مهم بودجه بستگی دارد.

هند اهداف بلند پروازانه تحت توافق پاریس را اعلام کرده است اما بارها به لزوم بودجه اضافی و دسترسی یارانه ای به فناوری برتر غربی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اشاره کرده است.

DAMImage (2)

نگرانی های هند

در حالی که بیش از 300 نیروگاه حرارتی در هند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیاز به سیستم های دفع سولفوراسیون گاز دودکش (FGD) دارند ، هزینه آن بسیار سنگین است. تقریباً هزینه صرفاً 50-60 لک برای هر مگاوات هزینه صرف تغییر در FGD است.

وزیر محیط زیست اتحادیه ، پراکاش جاوادکار هفته گذشته در مجمع مدیرعامل هند درباره تغییرات آب و هوایی به این چالش ها اشاره کرد.

“سهم انتشار هند در جهان فقط 6٪ است. هند از طبیعت مراقبت می کند و به خوبی عمل می کند. ما پوشش درخت خود را افزایش داده ایم ، وسایل نقلیه را به استانداردهای BS VI تبدیل کرده ایم ، میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را کاهش داده و طرح احیای زمین را تهیه کرده ایم. من دنیا را طلب می کنم من همیشه درخواست كرده ام كه ​​كشورهای پیشرفته ای كه دارای فن آوری نوآورانه هستند نباید از یك فاجعه سود ببرند. ”

حتی در میان مذاکرات در مورد توافق آب و هوایی پاریس ، هند و کشورهای در حال توسعه به رهبری چین از کشورهای پیشرفته غربی می خواهند که به ساخت یک مجموعه انرژی پاک و قوی کمک کنند تا سایر کشورها بتوانند به راحتی به سوخت و ماشین آلات پاک تر روی بیاورند. تاکنون کشورهای توسعه یافته در مورد هر دو حوزه صحبت نکرده اند.

“خیلی زود است که بگوییم ایالات متحده به کدام سمت متمایل خواهد شد ، زیرا به طور رسمی از توافق پاریس خارج شد و بازگشت آن به زمان کمی طول خواهد کشید. با این حال ، بحث های غیررسمی با آنها به هر حال احتمال دارد. اهداف آب و هوایی ما به وضوح مشخص شده است و همچنین موضع ما در مورد کاهش بیشتر انتشار ، با در نظر گرفتن نیازهای رشد ، همین است. ”

اتفاقاً ، دوره قبلی دموکرات ها در زمان اوباما هند را وادار کرده بود تا پروتکل مونترال را در مورد “کاهش مرحله” انتشار هیدروفلوروکربن (HFC) منعقد کند. پروتكل پس از مذاكرات فراوان – كه توسط آمريكا انجام شد – زماني كه توافق شد هزينه بيشتري براي سوییچ فن آوری به مقدار قابل توجهی تأمین شود ، منعقد شد. انتظار می رود که وقتی بودجه ایالات متحده به میز بلند مذاکرات مربوط به شرایط آب و هوایی بپیوندد و وزن خود را به هدف وام دهد ، مسئله بودجه دوباره مورد توجه قرار گیرد.