در بنگال غربی ، BJP می گوید که قانون اصلاحیه تابعیت تا پایان ژانویه ارائه می شود

دهلی نو: دبیرکل ملی BJP ، کایلاش ویجایورگیا گفت که قوانین اصلاحیه تابعیت در یک ماه آینده تنظیم می شود و پس از آن قانون برای اجرا در ایالت آماده می شود.

“ما در قول خود به پناهندگان قاطع هستیم. در تنظیم قوانین تاخیری وجود داشت ، اما روند کار اکنون ادامه دارد. آنها یک ماه دیگر آماده می شوند و پس از آن می توانیم اجرای آن را شروع کنیم. پایان ماه ژانویه هدف ما است. “، ویجای وارگیا ، که همچنین مسئول واحد BJP بنگال غربی است به ET گفت.

وی با متهم كردن دولت TMC به دلسوز نبودن به هدف پناهندگان ، گفت كه CAA “علی رغم سالها پیش به اینجا آمدن ، زندگی بسیاری از اعضای جوامع Matua ، Namasudra و Rajbhanshi را كه تابعیت هند را ندارند تغییر خواهد داد. ”

“بسیاری از آنها با مشکلات زیادی روبرو هستند. آنها نمی توانند برای گذرنامه اقدام کنند ، حتی در گرفتن گواهینامه اساسی مشکل دارند. CAA به آنها تابعیت دائمی اعطا می کند … این هدیه نخست وزیر به آنها است. ” “سیاست مماشات” TMC برای رأی دهندگان ایالت روشن است ، در حالی که BJP “فقط سعی می کرد وعده های خود را محقق کند”.

قانون شهروندی (اصلاحیه) که به دنبال اعطای تابعیت به پناهندگان هندو ، سیک ، بودایی ، مسیحی ، جین و پارسی است ، که از 31 دسامبر 2014 یا قبل از آن از پاکستان ، بنگلادش و افغانستان به هند آمده اند ، در ماه دسامبر توسط پارلمان تصویب شد سال گذشته و همچنین اطلاع داده شد ، اما مرکز هنوز قوانینی را تحت این قانون تنظیم نکرده است.

در ماه اوت ، دولت تقاضای تمدید سه ماهه کرد. جگات پراکاش نادا ، رئیس BJP ، همه گیری Covid-19 را دلیل تاخیر ذکر کرده بود.

در ژانویه سال جاری ، مجمع ایالتی به رهبری TMC قطعنامه ای علیه CAA با CM ماماتا بانرجی تصویب كرد كه می گوید CAA و NRC “بر روی جسد او” تصویب می شوند.

با CAA ، BJP بخشی از دالیت ها را به نام جامعه Namasudra (هندو دالیت) در بنگال هدف قرار داده است که گمان می رود پس از سال 1971 از بنگلادش ، پاکستان شرقی ، مهاجرت کرده باشند. در حالی که بیشتر ماتواها نام خود را در لیست رای دهندگان این ایالت ثبت کرده اند ، سوابق موجود دولت آنها را به عنوان پناهنده و نفوذی ثبت کرده است. بخشی از جامعه شکایت کرده است که کارت شناسایی رأی دهندگان برای گرفتن گذرنامه یا گواهی کاست کافی نیست.

فرهاد حکیم ، وزیر امور خارجه از TMC ، به اظهارات ویاجوارگیا پاسخ داد و گفت که BJP در تلاش است مردم بنگال غربی را گول بزند. وی گفت: “اگر ماتوآها شهروند نباشند ، چگونه است كه آنها سال به سال در مجمع و نظرسنجی های پارلمان رأی می دهند؟ BJP باید از گول زدن مردم بنگال غربی دست بردارد. ”

دیپانکار سینها ، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلکته گفت که این اقدام به احتمال زیاد رای دهندگان اقلیت را به نفع ترینامول تلفیق می کند ، اما همچنین به منظور “افزایش تهدید نفوذ غیرقانونی در ایالت ، به ویژه در میان طبقات متوسط ​​بنگالی” در نظر گرفته شده است.

“ما نمی توانیم بگوییم که این باعث می شود که آرا Hind هندوها به نفع BJP تثبیت شود ، زیرا عوامل زیادی در ارتباط با سازماندهی احزاب و حاکمیت کلی یک حزب وجود دارد که این بار نقش مهمی خواهد داشت.”