درخواست جدید در SC در برابر زمان بیشتر به Sebi برای تحقیقات آدانی

درخواست جدیدی از دیوان عالی درخواست شده است که به هیئت بورس و اوراق بهادار هند (Sebi) زمان بیشتری برای تکمیل تحقیقات خود در مورد اتهامات هیندنبورگ ریسرچ در ایالات متحده مبنی بر تقلب، سوء مدیریت و دستکاری قیمت سهام توسط گروه آدانی اعطا نکند. . در این بیانیه آمده است که این ممکن است “موضوع را طولانی تر کند و باعث تاخیر بی حد و حصر شود.”

ویشال تیواری، درخواست کننده اصلی، در مخالفت با درخواست تنظیم کننده بازار برای تمدید شش ماهه، گفت: «(تاخیر) ممکن است به نهادهای مختلف شرکتی که زیر چتر تحقیقات هستند اجازه دهد داده های مهم را دستکاری کنند… و ممکن است باعث دستکاری شواهد شود. “

وی گفت که دلایل تمدید زمان «قابل قبول» نیست زیرا سبی قبلاً زمان کافی برای بازرسی، بررسی، جمع‌آوری و توقف اسناد، داده‌ها، اطلاعات و غیره مربوطه در اختیار داشته است.

در این اپلیکیشن آمده است: «سبی تلاش می‌کند تا روند تحقیقات را بی‌پایان کند و تأخیر به شرکت‌ها و مروجین متخلف منفعت می‌رساند»، و افزود که موضوعاتی که برای بررسی توسط SC ارائه شده است «بسیار خاص است».

ناظر بازار سهام در درخواست خود گفته است که در برخی موارد مانند 12 معامله برای تخلفات احتمالی، نقض احتمالی افشای معاملات اشخاص مرتبط، نقض احتمالی حاکمیت شرکتی، نقض احتمالی حداقل هنجارهای سهام عمومی و امکان دستکاری قیمت سهام در سهام مختلف گروه آدانی.

تیواری همچنین گفت که سبی در درخواست خود هیچ جا اطلاع نداده است که کدام مرجع، اعضا یا افرادی برای بررسی این موضوع “حساس” منصوب شده اند.

دیوان عالی در 2 مارس دو ماه به سبی مهلت داد تا مسائلی مانند دستکاری گروه آدانی در قیمت سهام شرکت های خود را بررسی کند.